Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Sunday 27 May 2018

Masih Hebat Orang Tua Ini

Perlawan pusingan kedua antara PAS dan Tun Mahadir @PH/BN 2.0.

PAS sudah berpengalaman berhadapan dengan Tun, perlawanan kali ini adalah pusingan kedua, pusingan pertama berlansung selama 22 tahun, Tun telah gunakan seluruh kekuatan yang ada namun gagal memberikan pukulan tko kepada PAS, PAS tetap meneruskan perlawanannya meskipun Tun diganti oleh pemain lain yang lebih segar.

PRU 14 menyaksikan Tun sekali lagi beraksi tetapi mewakili ph@BN 2.0 bukan lagi umno tulin, libasan Tun masih berbisa namun bukan PAS yg terkena libasannya tapi Umno parti lama Tun yang tko, terduduk dan kehilangan gigi. PAS masih seperti dulu dan sehingga kini terus menyambung perlawan dengan Tun dipusingan kedua ini.

PAS kenal siapa Tun dan tau gerak geri serta pukulan maut untuk dia rebahkan lawannya. Dia pernah rebahkan Anwar Ibrahim yg dianggap sebagai saingan politiknya didalam umno, libasannya menyebabkan anwar Ibrahim merengkok dalam penjara diatas tuduhan liwat, walaupun pada awalnya orang tak percaya namun Tun berjaya menjadikan orang sentiasa menyebut bahawa anwar ibrahim dipenjarakan kerana kesalahan meliwat.

Tun juga berjaya melahirkan legasinya Najib Razak untuk meneruskan pukulannya terhadap anwar ibrahim sehingga akhirnya sekali lagi anwar dipenjarakan atas tuduhan yang sama tetapi melibatkan orang lain pula lalu merengkoklah anwar dalam penjara Sg Buluh atas tuduhan yang memalukan ini, ini hebatnya libasan Tun.

Tun bukan takde kelemahan, bukan takde skandal tapi banyak..skandal BMF, Forex, perwaja dan lain2, termasukkan isu yang meletakkan nama Tun sebagai pemimpin yang mahazalim iaitu isu Memali, tapi Tun dapat tutup semua itu kerana Najib Razak tak buat kepada dia sewaktu jadi PM sebagaimana Tun buat kepada Najib Razak ketika Tun diangkat menjadi PM.

Bezanya bila Najib Razak jadi PM Tun masih lagi Umno dan Najib Razak juga Umno, maka tak mungkin Najib akan buat tindakan terhadap Tun sebab sama-sama Umno, bila Tun jadi PM kali kedua, Tun lerahkan habis seluar Najib Razak disebabkan Tun ketika itu bukan Umno lagi, kalau Najib itu PH pastinya apa jua keburukan Najib akan Tun sembunyikan sebagaimana Tun sembunyikan kejahatan pemimpin Ph sekarang.

Yang menariknya kali ini regu Tun masih sama sebagaimana regu Tun lawan PAS round pertama, mungkin Tun rasa tak berpadanan keseorangan, maka regunya telah disucikan sebagaimana Tun disucikan oleh Ph setelah dia dimandikan dengan air suci kolam gabungan Pan, pkr dan dap,  Maka Tun dianggap tidak lagi bersalah kerana menuduh anwar meliwat dan ia telah dianggap luka kecil sahaja.

Kesalahan Tun dalam skandal BMF, Firex dan lain2 juga dianggap suci, semua pemimpin selain ph yg berharta dianggap tamak manakala kekayaan Tun dan anak-anaknya dianggap zuhud oleh Ph kerana Tun telah suci. Inilah kehebatan Tun yg tiada pada orang lain, LKS, LGE dan Anwar yang seketika lancang mulutnya mengecam Tun akhirnya terpaku dibuku lali Tun.

Satu-satunya parti yang paling lama menentang Tun ialah PAS, dendam Tun pada PAS sampai tua, mudah-mudahan tidaklah sampai ke mati, sebab bimbang juga mati dalam keadaan menentang perjuangan Islam. Masa Tun terdesak dan tersedak dulu Tun diberikan ruang oleh PAS utk berceramah diatas pentas PAS. Tapi Tun jenis tak kenang jasa sama macam Anwar Ibrahim juga.

Tun marah sangat kat PAS sebab PAS satu-satunya pasti yang tak pernah tunduk pada Tun, dipusingan pertama Tun dah buat serangan bertubi terhadap PAS, puncak kemarahan dan kebencian Tun hingga sanggup membunuh ahli dan penyokong PAS diMemali, tapi ahli PAS masih tegar menentang kezaliman Tun.

Sehingga ketika Tun sertai PH pun dia tetap serang PAS bahkan tentera Ph kelihatan lebih banyak menyerang PAS daripada menyerang Umno, akhirnya serangan bertubi keatas PAS menyebabkan parti lama Tun yang terduduk, PAS tetap diposisinya malahan menapak sedikit lagi kehadapan.

Tun dah jadi PM bagi kali yang kedua, mencatat sejarah PM tertua dan terkedua kali jadi PM. Pusingan kedua ini apa pula startegi Tun untuk musnahkan PAS, Tun menjadi melayu yang lupa tentang puisi sendiri sehingga Tun lupa bahawa PAS yang Tun lawan sejak mudanya ini adalah parti Islam, parti yang dasarnya adalah Al Quran, Hadis, Ijma dan Qias. 

Tun pastinya tidak lupa bahawa PAS ni bukan Tuhan, sebab itu Tun sangka Islam yang PAS bawa ni boleh dihapuskan, cuma yang Tun mungkin lupa bahawa ialah Islam ni agama yang diturunkan oleh Allah swt bukan diturunkan oleh PAS, PAS cuma menjadikan agama sebagai matlamat perjuangannya. Tun rasa dia kuat untuk kalahkan PAS sehingga Tun lupa nak ukur antara kekuatan dia dan kekuatan Allah swt yang telah menurunkan Islam dan memelihara nya dan yang menjadi dasar kepada perjuangan PAS.

Subki Latiff.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR