Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Friday 3 October 2014

Lapan Pemimpin Peringkat Kebangsaan Letak Jawatan?.

Akhbar The Sun melaporkan 8 pemimpin peringkat kebangsaan sayap parti GERAKAN sudah meletak jawatan, tetapi disangkal oleh Pengerusinya yang mengatakan hanya lima surat peletakan jawatan diterima setiausaha agung.

Tan bagaimanapun enggan mendedahkan identiti lima pemimpin itu dengan alasan mahu memastikan kesahihannya.

"Jawatankuasa Kerja Pusat Pemuda Gerakan akan adakan mesyuarat tergempar pada Selasa bagi membincangkan perkembangan terbaru ini dan memutuskan tindakan berikutnya yang akan diambil," katanya hari ini.

Sambil menganggap peletakan jawatan itu bukan isu besar, Tan berkata perbezaan pendapat wujud dalam mana-mana parti demokratik.

"Saya tak nafikan terdapat mereka yang menyuarakan kebimbangan bekerja dengan saya selepas pemilihan parti tempoh hari, tetapi saya sudah cuba menyatukan sayap parti dan bekerja dengan semua orang, tanpa mengira mereka memihak mana-mana kem tertentu.

"Sebagai balasan, saya harap mereka juga turut menjalankan kerja mereka dan sekiranya mereka pilih untuk letak jawatan, ada sesuatu yang tak kena. Meletak jawatan bukan satu tindakan matang menangani perbezaan," katanya.

Tan mempersoalkan niat sebenar mereka ingin meletak jawatan kerana ia akan menjejaskan imej parti.

"Apa saja permasalahan yang kamu mungkin hadapi, kamu tidak boleh merosakkan imej parti. Pemimpin datang dan pergi, tetapi parti tetap kekal, dan kita kena berpegang dengan prinsip parti," katanya.

Akhbar itu menamakan 8 yang meletak jawatan sebagai Naib Ketua Pemuda Clarence Lee, Bendahari Agung Adrian Ong Ching Woo, Timbalan Bendahari Agung Chan Tzun Hei, dua Timbalan Setiausaha Agung iaitu Allan Tang Luan Kang dan Ooi Zhi Yi, dua ketua biro, Chong Chee Yen dan Chia Gim Tiong dan seorang ahli jawatankuasa pusat, Ivanpal Grewal Singh.

"Setengah daripada mereka sedang merangka surat letak jawatan, setengahnya sudah menghantarnya ke ibu pejabat parti. Saya cuba menasihatkan mereka supaya tidak meneruskan niat mereka, tetapi mereka bertegas dengan keputusan itu," Naib Ketua Pemuda Gerakan Yap Wen Piau dipetik sebagai berkata.

Sementara itu, Chan memberitahu The Sun dia meletak jawatan tetapi akan kekal sebagai ahli jawatankuasa pusat.

"Saya tak boleh teruskan dengan kepimpinan Pemuda sekarang, jadi tiada ertinya jika saya terus memegang jawatan itu. Lebih baik berikannya kepada seorang yang berkemampuan dan boleh memimpin Pemuda Gerakan," dia dilaporkan berkata.

Azmin Masih Di'remote-control' Anwar? -MCA

MCA menyatakan rasa kecewa kerana Menteri Besar Azmn Ali didakwa masih dikawal 'remote-control' oleh ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Azmin nampaknya masih dikawal jauh oleh Anwar,” kata pengerusi publisiti MCA Wilayah Persekutuan, Lau Chin Kok dalam satu kenyataan semalam.

Lau merujuk kepada tindakan Azmin yang mengekalkan Anwar sebagai penasihat ekonomi negeri, yang dianggapnya “meletakkan Selangor dalam tangan kotor Anwar”. Pejabat penasihat ekonomi ditutup pada hari terakhir perkhidmatan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai menteri besar pada 22 September lalu


Lau (kiri) mendakwa Khalid dipaksa berundur kerana enggan beralah kepada Anwar dalam isu penstruktruran semula industri air Selangor.

"Rakyat perlu diingatkan bahawa krisis air yang berlaku di Selangor tidak lain lagi disebabkan oleh halangan Pakatan Rakyat dalam pembinaan Langat 2," katanya.

Katanya, MCA berharap Azmin akan menunjukkan ketahanan dalam menjaga kebajikan rakyat “tanpa rasa takut dan pilih kasih”.

Beliau juga menyeru agar anggota exco PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad, yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal pendidikan untuk memberi layanan adil kepada semua sekolah di negeri itu.

"Ini termasuk memberi geran berjadual kpeada sekolah Cina tepat pada waktunya,” tambah Lau. (MK)
.
 
ABU: mmm  
 

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR