Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Monday 27 July 2015

Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah Letak Jawatan

Yang Dipertua PAS Kawasan Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah hari ini mengesahkan bahawa beliau telah menyerahkan tugasnya kepada timbalannya, Dr Rosli Allani Abdul Kadir kerana mahu menggerakkan Gerakan Harapan Baru (GHB) Kelantan.

“Saya kini bersama Harapan Baru. Jadi untuk berlaku adil kepada PAS dan GHB, saya buat keputusan memberi mandat kepada timbalan saya untuk menjalankan tugas-tugas parti.

“Jadi selepas ini saya tidak akan memanggil atau menghadiri mesyuarat PAS Kawasan Kota Bharu lagi. Semua tugas akan dipikul oleh Dr Rosli Allani,” katanya ketika dihubungi mStar Online pada Isnin.

Menjelaskan mengenai status terkininya dalam PAS, Wan Abdul Rahim menegaskan bahawa beliau tidak melepaskan jawatan sebagai Yang Dipertua PAS Kawasan Kota Bharu.

“Saya tak lepaskan jawatan…saya hanya mandatkan tugas saya kepada timbalan. Saya juga masih ahli PAS.

“Kedudukan sebagai YDP masih sah sehingga 2017. Keputusan saya ini juga diterima dan dihormati oleh AJK PAS Kawasan Kota Bharu,” katanya.

Diminta mengulas kemungkinan tindakannya itu merupakan isyarat kepada kebangkitan GHB di Kelantan, Wan Abdul Rahim bagaimanapun tidak mahu dilihat sebagai punca perpecahan dalam PAS.

“Ini keputusan peribadi saya. Malah ketika mesyuarat pada 15 Julai lalu juga saya tidak beri keizinan kepada AJK PAS Kawasan Kota Bharu untuk ikut saya menyertai GHB.

“Biarlah saya mencari pengaruh di kalangan akar umbi, bukan di kalangan orang yang berjawatan dalam PAS,” katanya lagi.

Baru-baru ini, GHB menyenaraikan pengerusi peringkat negeri iaitu Wan Rahim (Kelantan), Aminul Huda Hassan (Johor), Asmuni Awi (Perak), Dr Mohd Hatta Ramli (Wilayah Persekutuan), Dr Ismail Salleh (Kedah), Dr Hamzah Jaafar (Pahang), Hamzah Abdullah (Sabah), Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus (Sarawak), Ir Izham Hashim (Selangor), Adly Zahari (Melaka) dan Zulkifli Mohamad Omar (Negeri Sembilan).

Difahamkan, selain Wan Rahim, Hamzah Abdullah juga masih memegang jawatan Yang Dipertua PAS Batu Sapi; Abang Ahmad Kerdee, Yang DiPertua PAS Kawasan Batang Lupar dan Ir Izham, Yang Dipertua PAS Kelana Jaya.

Sementara yang lain adalah bekas-bekas pemegang jawatan dalam PAS; Aminul Huda, bekas Persuruhjaya PAS Johor; Asmuni Awi, bekas Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Perak; Dr Mohd Hatta, bekas Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Pusat; Dr Ismail, bekas Timbalan Pesuruhjaya II PAS Kedah; Dr Hamzah, bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang; Adly Zahari, bekas Pesuruhjaya PAS Melaka dan Zulkifli, bekas Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan.

Dalam perkembangan lain, Wan Rahim juga turut mengesahkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan digugurkan sebagai ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Kota Bharu.

“Ini semua tak ada kaitan dengan Harapan Baru…ini bukan mainan GHB. Saya hormati Datuk Takiyuddin seperti adik saya, beliau juga adalah anak didik saya dalam PAS Kota Bharu.

“Kami sedar tugasnya yang sibuk sebagai Setiausaha Agung. Saya tak mahu rekod kehadirannya buruk hingga menjejaskan reputasi sekiranya beliau banyak kali tidak hadir mesyuarat,” katanya ketika dihubungi mStar Online pada Isnin.

Bagaimanapun, katanya, Takiyuddin tetap akan dijemput menghadiri mesyuarat Dewan Harian PAS Kawasan Kota Bharu atas kapasitinya sebagai Ahli Parlimen Kota Bharu.

“Beliau boleh hadir pada bila-bila masa dalam mesyuarat Dewan Harian, tak ada halangan untuknya lebih-lebih lagi atas kapasitinya sebagai Setiausaha Agung PAS,” katanya.

Wan Rahim berkata demikian bagi mengulas mengenai tindakan PAS Kota Bharu menguggurkan Takiyuddin sebagai AJK Kawasan berkenaan yang dibuat dalam mesyuarat pada 15 Julai lalu.

Menurutnya, keputusan menguggurkan Takiyuddin sebagai AJK dipersetujui oleh sebahagian besar ahli yang hadir pada mesyuarat berkenaan. - mStar Online

Takiyuddin merupakan AJK yang dilantik selepas beliau menarik diri daripada mempertahankan jawatannya selaku timbalan YDP kawasan itu dalam pemilihan parti itu awal tahun ini.

3 comments:

  1. I really enjoy simply reading all of your weblogs. Simply wanted to inform you that you have people like me who appreciate your work. Definitely a great post resort di bogor

    ReplyDelete
  2. I’m completely enjoying as of it and that I have you ever bookmarked to ascertain out new stuff you'll post.. Can you also check tempat offroad di bogor

    ReplyDelete
  3. Your blog examination should widen your readership.I am really grateful for your blog post. I find a lot of approaches after visiting your post. offroad di bogor

    ReplyDelete

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR