Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Tuesday 17 October 2017

Masih Relevenkah PAS??

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Lama sudah tidak menjengah ke ruangan ini. Tiada apa yang istimewa tentang politik Malaysia. Isunya masih seperti dahulu. Ramai yang keliru dan semakin keliru. Tidak pasti apa yang mereka perjuangkan.

Kepada penyokong dan pendokong PAS masih istiqamahkah anda? Masih setia? Mengapa anda masih setia dengan PAS? Kerana dasarnyakah atau kerana pemimpinyakah?

Bagi saya, saya hanya yakin dan percaya dengan sepenuhnya bahawa dalam dunia ini hanya ada dua sistem politik iaitu Islam dan bukan Islam.

Sejak sekian lama PAS diasaskan dan ditubuhkan berlandaskan Islam.Justeru mengapa kita mahu kepada pertubuhan politik Islam lain yang muncul selepas PAS? JIka pertubuhan bukan politik ((NGO) saya mungkin bersetuju dengan kehadiran mereka namun jika pertubuhan politik islam lain yang muncul selepas parti Islam PAS  ditubuhkan saya kira yang menyokongnya amat terkeliru.

Untuk apa pula kita mahu kepada parti-parti politik berlandaskan sekularisme yang lain selepas UMNO? Untuk keadilan? Untuk ketelusan?Siapa boleh bagi jaminan pemimpin-pemimpin yang menang melalui parti-parti terpilih itu tidak reti menyeleweng dan khianat selepas berkuasa.

Secara logiknya, kebangkalian  pemimpin atau wakil yang berpegang atas prinsip agama untuk khianat dan menyeleweng adalah lebih kecil. Atas perinsip tersebut saya kira saya lebih sukakan PAS.

Pemimpin datang dan pergi. Tiada apa yang perlu digusarkan. Jika hari ini kita rasa tidak selesa dengan corak pimpinan sekarang itu tandanya pemimpin itu bekerja. Biar apa corak sekalipun selagi tidak bercanggah dengan dasar dan aspirasi parti kita perlu setia sehingga ada asas yang jelas bahawa dasar parti yang berlandaskan syariat itu sudah berubah seperti perinsip parti-parti lain.

Adat pertandingan dalam jamaah sejajar dengan demokrasi yang kita persetujui sememangnya akan ada yang menang dan kalah. Buangkanlah ego. Kalah ertinya kita tidak terbeban dengan tugas-tugas yang berat untuk dipikul sebaliknya jadikanlah kekalahan itu sebagai satu peluang untuk kita berdamping dengan akar umbi. Selami hati budi mereka dan sampaikan mesej yang benar mengapa politik Islam perlu ditegakkan.

Kepada penyokong dan pendokong PAS termasuk pejuang maya, jadikan diri anda Daie yang tujuan berpolitik adalah untuk mencari keredhaan. Sampaikanlah walaupun hanya satu ayat. Teruskan perjuangan biarpun hanya kelompok kecil yang berpihak kepada anda. Jaga lidah, hindari kata-kata kesat caci maki. Bezakan diri anda dari mereka. Jaga akhlak Islam.Kalah menang bukan alasannya.Jangan sesekali mengambill tugas Allah, kerana yang memberi hidayah hanyalah Allah SWT.

1 comment:

  1. berapa byk manusia yg islam pd nama dan kulit luaran saja...

    berapa byk pertubuhan islam yg juga hnya pd kulit dn nama saja..

    begitu jugalah pas hari ini gagal mnjadi contoh kpd org lain.

    pas kini sudah berbeza dgn pas dulu.

    pas memperjuang islam... sila nyatakn apa islam yg telah diperjuangankn. 355 saja pun tidak kemana.

    ReplyDelete

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR