Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Monday 24 October 2011

Amanat Ustaz Ibrahim Libya @ Ibrahim Mahmud


Dari hidup bercerminkan bangkai lebih baik mati bergalang tanah sekiranya mati itu mati syahid.Kenapa kita sekarang menjadi makanan kepada orang kafir walaupun ratusan juta di akhir zaman ini. Ini semua kerana dalam diri umat Islam ada dua penyakit. Pertama cintakan dunia.Keduanya, benci atau takutkan mati.Dan kalau ada dalam diri ahli-ahli PAS dua perkara ini, gelaran pejuang Islam atau mujahidin hendaklah ditarik balik.

Kita minta saudara-saudara kita yang mengucap dua kalimah syahadah, sama ada petani, buruh kasar atau buruh halus,penjawat kerajaan atau swasta, polis pacak, JKKK, askar, FRU, kamu juga orang Islam.Dan jangan ketika kamu menjadi orang Islam, kamu sekat perjuangan kami dalam PAS ini, perjuangan untuk menegak kalimah Allah. Kamu sekat kami, kami tentang kamu. Kalau kami mati, kami mati syahid. Kalau kamu mati, kamu mati katak.

Saya rasa perjalanan pilihanraya di Malaysia ini umurnya sudah cukup pendek tetapi satu perkara yang kena diingat oleh saudara-saudara yang masih hidup; sesudah kami para mujahidin bertemu dengan Allah di dalam syurga Firdaus. Kamu yang masih hidup akan berdosa di hadapan Allah, zuriat akan datang akan kencing di kubur kamu, kalau kamu tidak perjuangkan dan menegak kalimah Allah. Kami para mujahidin sudah berkubur, darah merah kami masih mengalir, kami tinggal di dalam syurga tetapi kamu tetap berdosa dengan Allah s.w.t kalau kalau lari dari perjuangan.

Ingatlah saudara kepada ucapan Khalid Al Walid; kami datang dengan tentera yang cintakan mati seperti kamu datang dengan tentera yang cintakan hidup.

PESANAN KEPADA PEJUANG,

Kesibukan tugas dan dan urusan harian kadangkala menyebabkan kita tersasar daripada matlamat perjuangan dan cita-cita sebenar. Justeru itu saya perturunkan amanat daripada almarhum Ustaz Ibrahim Mahmud @ Libya syuhada' Memali, Kedah yang masih saya simpan. Bagi sesetengah orang peristiwa itu mungkin telah lama berlalu tetapi bagi saya kenangan itu seperti baru semalam berlaku. Pahit maung perjuangan hanya dikecapi manisnya oleh segelintir orang . Sebilangan yang lain akan kecundang hanya kerana sogokan kebendaan, pangkat,kedudukan dan sedikit ugutan. Ingatlah maksud firman Allah “Jika kamu tolong agama Allah, Allah akan tolong kamu”. Petikan atau Amanat ini pernah disiarkan oleh akhbar lidah rasmi PAS, Harakah yang saya tidak pasti tarikhnya. Semoga dapat dijadikan pengajaran dan perkongsian ilmu.
- Abu Syaukah.

2 comments:

  1. nak kongsi info psl As-Syahid Ust Ibrahim dan syuhada kg memali...

    http://gerai3abdul.blogspot.com/p/memali.html

    mudah mudahan ramai generasi muda yg kenal pejuang islam sejati di malaysia....

    ReplyDelete

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR