Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Sunday 15 December 2013

Terbukti Yang Menuduh, Yang Kena Tuduh dan Yang "di antaranya" Adalah Syiah


Polemik Syiah nampaknya tidak berkesudahan, bermula dan memuncak sejak awal 80-an kemudiannya pasang surut dan kini memuncak semula. Impak yang timbul memberi kelebihan dan memberi kredit percuma pula kepada gerakan Syiah dan supaya masyarakat membuka mata sesungguhnya pihak berkuasa tidak berupaya membendung gerakan tersebut.Kemeriahan dan kerancakan isu sedikit sebanyak menggusarkankan dan menghakis keharmonian pakatan pembangkang terutama penyokong PAS begitu juga berupaya memadamkan kehangatan isu dan perbahasan kenaikan harga barangan dan beberapa caj perkhidmatan di negara kita.

Syiah (1)

PUTRAJAYA : Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menerima kunjungan hormat Duta Iran ke Malaysia, Jalal Firouznia pada Julai lalu.

Turut hadir mengiringi Jalal ialah Utusan Khas Kementerian Luar Iran, Syed Rasoul Muhajar.

Zahid dalam sidang media selepas pertemuan itu berkata mereka membincangkan beberapa perkara termasuk kebajikan warga Iran yang ditahan di penjara di Malaysia dan jemputan rasmi kepada Najib Razak menghadiri upacara angkat sumpah Presiden Iran yang baharu, Hassan Rouhani di Parlimen Iran.

“Delegasi Iran ini juga membincangkan mengenai kebajikan para pelajarnya di Malaysia yang berjumlah 17,000 termasuk anggota keluarga mereka yang turut menetap di Malaysia untuk menemani mereka yang berjumlah sekitar 38,000 orang,” katanya.

Syiah (2)

Zamihan pembohong!

KEPADA YANG BERTANYA SAYA TENTANG BUKU DI ATAS...

DENGAN NAMA ALLAH SWT SAYA BERSUMPAH

WALLAHI WABILLAHI WATALLAHI, KENYATAAN ZAMIHAN BIN MAT ZIN DALAM BUKU DI ATAS TENTANG SAYA 'MENYUSUP MASUK' KE DALAM MESYUARAT MAJLIS KESELAMATAN NEGARA PADA JULAI 2011 DAN BAHAWA SAYA TELAH MENDEDAHKAN MAKLUMAT MESYUARAT ITU KEPADA PIHAK MEDIA (HALAMAN 145), ADALAH SATU FITNAH DAN PEMBOHONGAN. MESYUARAT TERSEBUT SAYA HADIRI ATAS ARAHAN KETUA JABATAN SEBAGAI PEGAWAI BERTANGGUNGJAWAB BERKENAAN ISU-ISU SEMASA AQIDAH (DOKUMEN ARAHAN TERDAPAT DALAM FAIL SAYA DAN JABATAN). 

SAYA MENCABAR PEMBOHONG SEPERTI ZAMIHAN UNTUK MENGEMUKAKAN BUKTI DAN MEMBUAT LAPORAN POLIS TERHADAP TUDUHAN TERSEBUT KERANA IA MEMBABITKAN RAHSIA KERAJAAN YANG TIDAK BOLEH DIBUAT TUDUHAN SECARA MEMBABI BUTA. INGAT! DUIT YANG DIMAKAN MELALUI PENJUALAN BUKU TERSEBUT ADALAH SYUBHAH! 

SAYA HAIRAN KERANA ZAMIHAN BERSIKAP PENGECUT KERANA TIDAK PERNAH BERSEMUKA DENGAN SAYA UNTUK BERBINCANG APA-APA ISU BERKENAAN TUDUHANNYA DALAM BUKU TERSEBUT.
SETAKAT INI SAYA TIDAK BEGITU TERINGIN UNTUK MELAYAN TUDUHAN-TUDUHAN 'SAKIT HATI' ZAMIHAN DAN SEGALA-GALANYA DISERAHKAN KEPADA KETUA JABATAN KERANA IA MEMBABITKAN JABATAN DAN KEDUDUKAN SAYA SEBAGAI PEGAWAI AWAM.


Berkenaan tuduhan Zamihan dalam blognya bahawa saya telah menuduhnya sebagai Syiah juga tidak berasas. Saya pegawai yang bertanggungjawab terhadap isu-isu aqidah termasuk isu Syiah, saya telah bersemuka dan menegur Zamihan supaya mengeluarkan artikel berbau Syiah tulisan wartawan Utusan bertajuk asal 'Cinta Asyura dan Karbala' yg ditukar tajuk oleh Zamihan kpd 'Cinta Agama dan Ahli Bayt'. Zamihan pada mulanya mengatakan bahawa blognya ada masalah teknikal sehingga artikel tersebut tak dapat dibuang. Tetapi keesokan harinya Zamihan menulis dalam ruangan komen mengatakan bahawa hanya Wahabi yang menolak artikel tersebut.

Soalnya, adakah Zamihan tidak mengenali ciri-ciri dan kecenderungan Syiah yang jelas terdapat dalam kandungan artikel tersebut? Isu ini tiada kena mengena dengan Wahabi atau tidak. Para ulama Ahli Sunnah (Asya'irah-Maturidiyah) sememangnya menolak sebarang bentuk propaganda Syiah tanpa mengira apa jua sentimen atau medium yang digunakan. Adakah Zamihan tidak menyedari hakikat ini. Atas rasa bertanggungjawab menegur sesama rakan, saya memohon supaya dia mengeluarkan artikel tersebut dari blognya tetapi tuduhan Wahabi pula dikenakan kepada saya. Adakah begini sikap seorang pejuang Ahli Sunnah?


Sikap Zamihan yang hanya meletakkan artikel tersebut dalam blog beliau tanpa sebarang komen yang kritis dibimbangi boleh membawa impak negatif terhadap kredibiliti beliau sebagai seorang sunni. Ini kerana dalam artikel tersebut menyebut tentang sokongan terhadap amalan puak Syiah (bukan Ahlul Bayt) dalam meratapi peristiwa Karbala sehingga melukakan badan sambil mengambil sumber-sumber daripada Syiah seperti tulisan Jalaluddin Rahmat. 

Malah paling jelas apabila penulis artikel tersebut memberi kredit besar kepada Syiah Imam 12 tajaan Khomeini apabila mengatakan bahawa semua semangat sambutan Asyura golongan Syiah adalah berinspirasi daripada pengiktirafan mereka terhadap Wilayah al-Faqih. 

Jadi, sehingga kini saya masih keliru apa motif sebenar Zamihan meletakkan artikel tersebut dalam blognya dengan tajuk baru tetapi isinya kekal? Apakah aliran Ahli Sunnah Wal-Jamaah (Asya'irah-Maturidiyah) telah gagal untuk membangkitkan semangat jihad untuk mempertahankan bumi Palestin sehingga artikel berbau Syiah seperti ini perlu digunakan oleh Zamihan? Apapun saya telah menjawab artikel ini secara ilmiyah dalam laman web Jakim (lihat di sini), dan dipersilakan kepada yang tidak bersetuju untuk menjawabnya kembali secara ilmiyah, bukan dengan kaedah menuduh membuta tuli tanpa memberikan hujah yang konkrit dalam membantah.

Akhirnya, semoga Allah SWT memberi hidayah kepada saya, Zamihan dan seluruh kaum muslimin untuk benar-benar ikhlas dalam menjalankan dakwah Islam ini. Sesungguhnya Allah SWT Maha Mengetahui siapakah antara hamba-Nya yang bercakap benar dan siapakah yang berbohong. Wallahu a'lam.

Syiah 3 
 
Abdullah (tengah) bersama pengikut Syiah Kedah menunjukkan laporan polis yang dibuat di IPD Pendang.
Syiah 4
 
Gambar Ibrahim Ali bersama Imam Khomeini tersebar luas di media sosial selepas KDN mengeluarkan bukti Mat Sabu menganut fahaman Syiah.
 

Syiah 5

Pengaruh Syiah sedikit sebanyak sudah meresap kedalam kehidupan masyarakat Melayu sejak sekian lama.

Hantu Jerangkung

LANGKAH SERIBU-AZIZ SATTAR
(dipetik dari filem Hantu Jerangkung 1957)

AKU TIDAK TAKUT DENGAN HANTU ATAU JEMBALANG
AKU TIDAK KECUT WALAU APA PUN YANG DATANG
JIN ATAU MAMBANG BAIK-BAIK JAGA JAGA
AKU TIDAK BIMBANG WALAU MATANYA BESAR RODA

SETAN DAN PUAKA TARING BERCABANG-CABANG
JANGANLAH MENYANGKA HATI AKU BOLEH GOYANG
AKU BAWAK BEKAL KEMENYAN SATU GUNI
AKU BUAT TANGKAL SERAPAH DENGAN JAMPI
FUH KANAN FUH KIRI
BERKAT DOA BAGINDA ALI
FUH DEPAN FUH BELAKANG
AKU MESTI TETAPKAN IMAN

DATANGLAH SATU ATAUPUN SERIBU
BARU ENGKAU TAHU AKU TINDAS MACAM KUTU
TAK MENANG DENGAN JAMPI AKU LAWAN DENGAN SILAT
AKU MEMANG AHLI BELAJAR SUDAH BANYAK TEMPAT

AKU BOLEH MENGELAK AHH
AKU BOLEH MENUMBUK
KALAU DAPATKU CEKAK
MATANYA KU BUAT JERUK

KALAU DATANG DI DEPAN
AKU BUKAK LANGKAH SATU
KALAU DATANG DI BELAKANG
AKU BUKAK LANGKAH SERIBU

FUH KANAN FUH KIRI
BERKAT DOA BAGINDA ALI
FUH DEPAN FUH BELAKANG
AKU MESTI TETAPKAN IMAN

Syiah 6

Mat Sabu (Orang No 2 PAS dan orang dicetuskan dalam polemik terbaru) juga dikenal pasti anggota Syiah. Bukti terkini sedang beraksi menunjukkan "Batu Karbala". (kah kah kah)

Ironinya, tidak kira apa mazhab atau pegangan, aqidah boleh goyang dan shahadah boleh terbatal jika melakukan perkara-perkara berikut.

Di dalam buku bertajuk " Iman dan 20 perkara yang membatalkan syahadatain oleh As-Syahid Sayed Qutub, As-Syaikh Said Hawa dan Abu 'Ala Al-Maududi" telah dijelaskan bahawa terdapat 20 perkara yang boleh membatalkan syahadah seorang muslim. Perkara-perkara tersebut adalah seperti berikut :

1. Tawakkkal atau bergantung harap kepada sesuatu selain daripada Allah.

2. Mengengkari nikmat Allah samada yang terang atau tersembunyi, sesuatu yang mudah difikir atau yang memerlukan kajian. Bukanlah menjadi bidang kuasa manusia dalam urusan memberi dan menahan rezeki seseorang tetapi ia merupakan hak Allah.

3. Beribadat khusus, berkerja atau berkhidmat dengan tujuan selain daripada Allah kerana segala yang kita lakukan mestilah selari dengan apa yang dikehendaki oleh Allah.

4. Menggubal undang-undang atau peraturan mengikut kemahuan manusia bukan mengikut ketentuan Allah sedangkan hanya Allah sahaja yang berhak menentukan peraturan manusia.

5. Menumpukan segala ketaatan kepada selain daripada Allah dengan cara yang tidak disukaiNya.
6. Menjalankan hukuman yang lain daripada hukum Allah atau tidak merujukkan kepada hukum Allah dalam sesuatu perkara.

7. Membenci atau menentang sesuatu perkara yang berhubung dengan Islam atau pun membenci agama Islam secara keseluruhannya.

8. Mencintai kehidupan dunia mengatasi kecintaan kepada akhirat di mana dia menjadikan dunia ini sebagai matlamat utama yang unggul dalam kehidupannya.

9. Menghina sesuatu daripada al-Quran atau hadis atau pun kitab orang alim yang menegakkannya atau pun mempersendakan hukum daripada hukum Allah.

10. Menghalalkan apa yang diharamkan oleh Allah dan mengharam apa yang dihalalkan oleh Allah

11. Tidak beriman kepada semua sumber hukum daripada al-Quran dan hadis.

12. Melantik orang kafir dan munafik menjadi pemimpin serta tidak mencintai orang yang berakidah Islam dan beriman.

13. Tidak beradab dalam pergaulan dengan Rasulullah S.A.W. di mana bagi mereka yang datang selepas kewafatannya mesti beradab dalam percakapan, penulisan dan syarahan.

14. Rasa takut dan gentar dalam menegakkan Islam dan rasa lapang, riang dalam menegakkan perkara syirik.

15.Menyatakan bahawa al-Quran terdapat pertentangan antara ayat yang zahir dan isi yang terkandung dalam ayat itu dan juga menyatakan bahawa isi yang terkandung dalam ayat al-Quran hanya boleh difahami oleh setengah orang melalui ilham. Begitu juga bagi mereka yang menuduh perkara demikian terhadap sunnah nabi.

16. Tidak mengetahui tentang makrifat Allah dengan pengenalan yang jelas serta mengengkari sifat ketuhananNya atau nama-nama Allah.

17. Tidak mengetahui atau mengenali Rasul dengan betul atau menafikan bahawa adanya sifat yang terpuji yang dianugerahkan oleh Allah kepadanya atau menghina sifat kepujian atau tidak beriktikad bahawa baginda adalah sebagai contoh ikutan utama bagi umat manusia.

18. Mengkafirkan orang yang mengucap dua kalimah syahadah serta tidak mengkafirkan orang yang telah engkar syahadah dan tidak menghalalkan perang dengan mereka.
Suatu kaedah : "Sesiapa yang mengkafirkan orang mukmin maka ia menjadi kafir, sebaliknya sesiapa yang tidak mengkafirkan orang kafir maka dia menjadi kafir. Sesiapa yang syak tentang kekafiran orang kafir maka dia juga menjadi kafir."

19. Membuat sesuatu pekerjaan (ibadat) bukan kerana Allah seperti sembelih binatang bukan kerana Allah, sujud dan tawaf pada selain Baitullah dengan niat mendekati Allah.

20. Melakukan syirik khafi atau kecil di mana ia tidak membatalkan syahadah dan ia juga boleh boleh diubati dengan doa seperti solat kerana pujian manusia dan sebagainya.

Disusuli pula dengan kandungan risalah kecil Petunjuk Untuk Jamaah Haji dan Umrah serta Penziarah Masjid Rasul Saw. Oleh: Direktor Jendral Urusan Penyelidikan Ilmu,Fatwa,Dakwah dan Kepimpinan Islam,Riyadh, Saudi Arabia.Cetakan:1984.

Kandungannya,

Saudaraku seagama!Ketahuilah, bahawa ada beberapa hal yang dapat membatalkan keislaman seseorang,dan yang paling banyak terjadi ada sepuluh perkara.Perkara-perkara tersebut adalah:

1. Mempersekutukan Allah (Syirik) dalam ibadah.Firman Allah yang bermaksud:

Sesungguhnya orang yang mempersekutukan Allah niscaya Allah akan mengharamkan syurga baginya dan tempat tinggalnya kelak adalah neraka,dan tiada seorangpun yanag akan dapat menolong orang-orang yang zalim.(Al-Maidah:72)

*Antara perbuatan syirik tersebut ialah meminta doa dan pertolongan kepada orang-orang yang telah mati,begitu juga bernazar dan menyembelih kurban demi mereka.

2. Menjadikan sesuatu sebagai perantara antara dirinya dengan Allah dengan meminta doa syafaat serta berserah diri (tawakkal)kepada perantara itu.Yang melakukan hal tersebut,menurut kesepakatan ulamak(ijmak) adalah dihukumkan kafir.

3. Tidak mengkafirkan orang musyrik, atau ragu-ragu akan kekafiran mereka,ataupun membenarkan fahaman (mazhab)mereka,dengan demikain itu mereka juga dihukumkan kafir.

4. Berkeyakinan bahawa selain tuntutan Nabi Muhammad Saw itu lebih sempurna,atau berkeyakinan bahawa selain ketentuan hukum baginda itu lebih baik,sebagaimana mereka yang mengutamakan aturan-aturan manusia yang melampaui batas lagi menyimpang dari hukum Allah dan meminggirkan hukum Rasulullah.Maka yang berkeyakinan seperti itu adalah kafir.Sebagai contoh:

a. Berkeyakinan bahawa aturan-aturan(perundangan) yang dicipta oleh manusia lebih utama daripada syariat Islam, atau berkeyakinan bahawa aturan Islam(perundangan) tidak tepat untuk diterapka pada abad kedua puluh ini, atau berkeyakinan bahawa Islam adalah sebab kemunduran kaum muslimin, atau berkeyakinan bahawa Islam itu terbatas dalam mengatur hubungan manusia dengan Tuhannya sahaja, tidak mengatur urusan kehidupan lain.

b. Berpendapat bahawa melaksanakan hukum Allah (hudud)dalam memotong tangan pencuri, atau merejam pelaku zina yang telah kahwin (muhsan) tidak lagi sesuai pada masa ini.

c. Berkeyakinan dan membolehkan mnggunakan hukum selai hukum Allah dalam urusan muamalat syariat(perdagangan,pinjam-meminjam dan sebagainya) atau dalam menentukan Hukum Pidana, atau lainnya sekalipun tidak disertai dengan keyakinan bahawa hukum-hukum itu lebih utama daripada Syariat Islam.Perkara yang demikian itu sebenarnya telah menghalalkan apa yang diharamkan oleh Allah menurut kesepakatan ulamak (ijmak).Setiap orang yang menghalalkan apa yang sudah jelas dan tegas diharamkan oleh Allah dalam agama seperti zina,arak,riba dan penggunaan perundangan selain syariat Allah, maka menjadi kafirlah ia menurut kesepakatan ulamak(ijmak).

5. Membenci sesuatu yang telah ditetapkan oleh Rasulullah Saw sebagai syariat baginda walaupun seseorang itu mengamalkannya (amalan tanpa redho hatinya), maka menjadi kafirlah ia seperti firman Allah yang bermaksud.

Demikian itu adalah dikeranakan mereka benci terhadap apa yang diturunkan oleh Allah, maka Allah menghapuskan (pahala) segala amal perbuatan mereka. (Muhammad:9)

6. Memperolok-olok atau mempersendakan sesuatu dari ajaran Islam ataupun terhadap pahala mahupun siksaan yang telah menjadi ketetapan agama maka dihukumkan kafir seseorang itu.Firman Allah yang bermaksud:

Katakanlah (wahai Muhammad) kepada Allahkah dan ayat-ayatnya serta rasulnya kamu sekalian memperolok-olok?Tiada erti mereka  meminta maaf kerana mereka kafir setelah beriman. (At-taubah:65,66)

7. Sihir, antara ilmu guna-guna (sarf) iaitu merubah kecintaan seseorang suami terhadap isterinya menjadi kebencian, begitu juga ilmu pengasih iaitu menjadikan seseorang mencintai sesuatu yang tidak disenanginya dengan cara "Syaitani". Maka sesiapa yang mengerjakan sihir atau menyukai dan rela dengannya maka dia juga dihukumkan kafir. Firman Allah yang bermaksud:

Sedangkan kedua-dua malaikat itu tidak mengajarkan (sihir) kepada seseorangpun sebelum mengatakan, sesungguhnya kami hanya cobaan bagimu, sebab itu janganlah kamu kafir. (Al-baqarah:102)

8. Membantu dan menolong orang-orang musyrik untuk memusuhi Islam, firman Allah:

Dan sesiapa antara kamu mengambil mereka (Yahudi dan Nasrani) menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka.Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim. (Al-maidah:51)

9. Berkeyakinan bahawa sebahagian manusia dibolehkan tidak mengikuti Syariat Muhammad Saw, maka yang berkeyakinan seperti itu adalah kafir.Firman Allah yang bermaksud:

Sesiapa yang memilih selain Islam sebagai agama(pegangan), maka tidak akan diterima dan pada hari akhirat mereka tergolong dalam kalangan orang-orang yang rugi.

10. Berpaling secara keseluruhan dari agama Allah, atau dari hal-hal yang menjadi syarat mutlak sebagai muslim, tanpa mempelajarinya dan tanpa melaksanakan ajarannya.Firman Allah yang bermaksud:


Tiada yang lebih zalim daripada orang-orang yang telah mendapat peringatan melalui ayat-ayat Tuhannya, kemudian ia berpaling daripadanya.Sesungguhnya kami akan memberikan pembalasan kepada orang-orang yang berdosa. (As-sajadah :22)

 Firman Allah lagi yang bermaksud:

Dan orang-orang yang kafir berpaling dari apa yang diperingatkan kepada mereka. (Al-ahqaf :3)

Dalam hal-hal yang membatalkan keislaman ini, tidak ada bezanya dalam hukum, antara yang main-main (mempersendakan) atau bersungguh-sungguh dengan sengaja melanggar ataupun kerana takut kecuali dipaksa oleh seseorang yang zalim.Semoga Allah melindungi kita dari perkara-perkara yang mendatangkan kemurkaannya dan kepedihan siksanya.

Dipetik  daripada:
Petunjuk Untuk Jamaah Haji dan Umrah serta Penziarah Masjid Rasul Saw.
Oleh: Direktor Jendral Urusan Penyelidikan Ilmu,Fatwa,Dakwah dan Kepimpinan Islam,
Riyadh, Saudi Arabia.
Cetakan:1984.
 

ABU:Kepada sesiapa atau pihak yang namanya disebut,dikaitkan dan dibicarakan pada ruangan ini atau ruangan terdahulu, saya dengan rasa rendah hati memohon kemaafan sekiranya bicara yang diketengahkan merupakan salah satu elemen yang menyebabkan fitnah bangkit dan semakin berkembang biak.

Masih ada harapan sembuh jika pedang melukai tubuh, kemana penawar harus dicari jika kata-kata melukai hati. Maafkan saya!

Wallahuaqlam.

* Catatan ditulis berdasarkan "10 Bukti Orang No 2 Pas Terlibat Dengan Ajaran Syiah - KDN"

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR