Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Monday 9 July 2012

DAP tanding 90 kerusi Parlimen

9 July 2012
 
KUALA LUMPUR, 9 JULAI: DAP menempelak dan menafikan sekeras-sekerasnya dakwaan berniat jahat lidah rasmi UMNO, Utusan Malaysia, yang melaporkan di muka depan akhbar itu bahawa DAP bakal bertanding 90 kerusi Parlimen dalam pilihanraya umum akan datang.

Daripada keseluruhan 222 kerusi Parlimen, DAP telah bertanding 47 kerusi Parlimen, PKR 97 dan PAS 66 dalam PRU 2008. Ini bererti DAP hanya bertanding 20 peratus daripada jumlah keseluruhan kerusi Parlimen.

Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang berkata, Utusan telah membuktikan ia adalah surat khabar pembohong dan tidak jujur dalam bidang  kewartawanan sehingga sanggup merapu untuk menegakkan benang basah kononnya DAP mahu bertanding 90 kerusi Parlimen, mahu mendominasi Pakatan Rakyat dan menjadi Perdana Menteri.

Katanya, terbukti ia adalah propaganda amat terdesak daripada Datuk Seri Najib Razak dan UMNO-BN menggunakan media arus perdana untuk menakut-nakutkan orang Melayu, walau pun menyedari berita sedemikian tidak masuk akal sama sekali.

Menurutnya, Utusan dan UMNO-BN menganggap orang Melayu kurang cerdik kerana boleh ditakutkan sedemikian, sedangkan fitnah itu merupakan sebuah kempen jahat, anti-nasional dan tidak bertanggungjawab.

“Ia propaganda jahat oleh propagandis UMNO semata-mata untuk menyemarakkan lagi kecurigaan  antara kaum bahawa orang Melayu akan kehilangan kuasa politik sekiranya UMNO tewas dan barisan Nasional digantikan dengan Pakatan Rakyat pada pilihan raya ke 13 nanti.

“Saya telah menjelaskan bahawa realiti yang sebenarnya menunjukkan bahawa pengundi Cina tidak akan menjadi penentu berdasarkan aritmetik pilihan raya,” ujar beliau.

Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur menjelaskan bahawa adalah menjadi fakta  bahawa cuma terdapat 34 kerusi dari 222 kerusi parlimen yang menempatkan majoriti pengundi Cina.

Tambah beliau, sekiranya Pakatan Rakyat memenangi semua kerusi pengundi Cina, ia cuma sekadar mewakili 15 peratus dari jumlah keseluruhan kerusi Parlimen.

Beliau juga menegaskan bahawa tuduhan tersebut tidak berasas kerana penentuan kerusi antara parti-parti Pakatan Rakyat walau pun hampir selesai, masih diteruskan perbincangan.

“Rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa, agama maupun daerah sedang berhadapan dengan ujian besar dalam sejarah negara yang melihat samada mereka  dapat membezakan pembohongan dan kepalsuan sebagai fakta seperti dipaparkan pada “akhbar pembohong” seperti Utusan Malaysia,” ujar beliau. – Roketkini.com

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR