Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Saturday 18 February 2012

YB Behrang , UMNO atau Bebas?

Menteri  Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir menyifatkan kemasukan 187 bekas ahli PKR dalam kawasan Parlimen Tanjung Malim menyertai UMNO sebagai satu perkara yang telah diduga.

Katanya, kemasukkan mereka ke dalam UMNO adalah testimoni sebenar bahawa perjuangan PKR dan parti-parti pembangkang yang lain seperti cakap tidak serupa bikin.

Beliau percaya ramai lagi bekas ahli dan penyokong PKR di kawasan Parlimen Tanjung Malim ini akan mengikuti jejak langkah untuk menyertai UMNO.

Menurut Dr. Zambry, beliau melihat wajah anak-anak muda yang merupakan sebahagian besar yang meninggalkan PKR untuk menyertai UMNO itu penuh dengan keceriaan , dan semangat untuk melakukan satu perubahan .

“Kalau dulu ada orang mengatakan dia nak lakukan perubahan tetapi sebenarnya saudara saudarilah yang melakukan perubahan untuk kebaikkan.

“Saudara saudari semua telah melakukan sesuatu yang  sangat baik  dan apa yang kita lakukan semua ini adalah untuk bangsa Malaysia,’’ katanya sambil menerima tepukan semasa berucap dimajlis penyerahan borang kemasukkan ahli UMNO di Dewan Sri Malim Bangunan Majlis Daerah Tanjung Malam hari ini.

Hadir sama menyaksikan majlis penyerahan borang kemasukkan ahli UMNO itu, Adun Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi dan Adun Slim, Dato’ Mohd Khusairi Abdul Talib.

Menurut Dr Zambry, kemasukkan 187  bekas ahli PKR ini sebenarnya membuktikan mereka menolak parti pembangkang  yang hanya pandai berceramah, bercakap itu dan ini tetapi tidak mampu melaksanakan apa yang mereka cakapkan.     

Beliau juga mengucapkan tahniah kepada YB Jamaluddin yang begitu komited dengan berjaya menarik dan membawa masuk sebahagian besar  bekas ahli PKR untuk menyertai parti UMNO.

“Walaupun beliau bukan ahli UMNO tetapi  beliau berusaha bersungguh-sungguh  malah itulah yang beliau ikrarkan kepada saya apabila beliau bersama-sama dengan kita mengikrarkan bahawa beliau tidak rela melihat  kerajaan yagn ada hari ini menghadapi masalah.

“Dia nak tengok supaya kerajaan BN ini terus memperintah Perak kita ini,’’ katanya dengan disambut dengan tepukan.

Dr. Zambry juga mengucapkan tahniah kepada  Persatuan Pemandu Kereta Sewa  Daerah Tanjung Malim yang telah menyatakan sokongan mereka kepada BN.

Beliau turut menyatakan keyakinan kemenangan BN bagi DUN Behrang berikutan trend positif ketika ini yang mana pengundi kini telah sedar dan beralih arah. - http://www.peraknews.com/


ABU:Ingin lihat pertembungan BEBAS menyokong UMNO sama-sama berentap dengan MIC-BN pada PRU 13 nanti di Behrang dan kemanakah ADUN BEBAS itu?.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR