Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Tuesday 21 January 2014

Peristiwa 13 Mei Boleh Tercetus Jika Pemimpin dan Rakyat Ramai Yang Makan "Nasi Kangkang"

Abu: Ikut jerlah tanpa berfikir dengan waras!Kena sedikit "gula-gula" pakat jadi Pak Turut.

ISU KANGKUNG BOLEH SEBABKAN 13 MEI KATA PERKASA

    Ketua Penerangan Perkasa Zahid Md Arip
Kumpulan pendesak Melayu Pertubuhan Pribumi Perkasa Kebangsaan (Perkasa) hari ini tidak menolak isu kangkung yang dimainkan oleh pembangkang dan penyokong Umno boleh menjadi punca berulangnya tragedi berdarah 13 Mei.

Ketua Penerangan Perkasa Zahid Md Arip (gambar) berkata, isu kangkung yang dimainkan kali ini dianggap sebagai keterlaluan malah menyelar pihak pembangkang sebagai “jumud” kerana memperbesarkan hal tersebut.

"Ini terjadi apabila ada satu pihak yang tidak tahu menghormati pemimpin negara dan satu lagi yang cuba mempertahankan institusi apabila dipermainkan begitu.

"Maka sekiranya dibiarkan berterusan yang dimainkan secara melampau maka kemungkinan berlakunya 13 Mei sekali lagi," katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Perkasa, Kuala Lumpur hari ini.

Bagaimanapun menurut Zahid, Perkasa tetap dengan pendirian mereka yang akan menentang sebarang usaha untuk mengulangi tragedi 13 Mei.

"Kita tetap dengan pendirian tidak mahu 13 Mei kerana menganggap isu itu telah selesai oleh ibu bapa generasi terdahulu," katanya.

Beliau berkata isu kangkung merupakan satu contoh apabila adanya pihak yang menggunakan kebebasan diberikan melebihi had yang ditetapkan.

Katanya, bagaimanapun marah rakyat kepada kerajaan kerana peningkatan kos sara hidup, namun kedudukan Najib sebagai perdana menteri haruslah dihormati semua rakyat di negara ini termasuklah pembangkang.

"Tengok cara isu itu dimainkan apabila keterlaluan melepasi keterbatasan yang ditetapkan maka jahanamlah negara," katanya.

Zahid juga mengambil contoh sebagai isu penarikan balik saman Umno ke atas pemimpin PKR Tian Chua memberikan isyarat jelas untuk pembangkang terus mempermainkan parti Melayu itu.

"Ini merupakan kesalahan daripada ibu pejabat Umno apabila kononya cuba memperlihatkan pendekatan terbuka namun akhirnya dikotak-katikkan pembangkang termasuk dalam isu kangkung ini," katanya.

Malah paling dikesalinya apabila adanya pihak terlalu taksub dengan isu kangkung sehingga telah menenggelamkan perkara lain yang perlu diberi perhatian.

"Ketika dalam satu majlis penyerahan bantuan mangsa banjir baru-baru ini, orang tidak peduli mengenai usaha tersebut sebaliknya bertanyakan pasal isu kangkung.

"Kita tidak faham apa yang begitu besar dengan isu tersebut hina sangatkan perdana menteri menyebut mengenai sayur kangkung," katanya.

Ditanya mengenai provakasi 13 Mei yang dilakukan oleh peserta Umno pada perhimpunan balas “flash mob kangkung” yang dianjurkan pembangkang, beliau mempertahankan tindakan itu sebagai luahan emosi.
"Itu perkara normal apabila orang tengah marah maka mereka tidak boleh kawal perasaan itu macam-macam boleh keluar.

"Kalau nak tuduh ia dicetuskan Perkasa, yang kononnya turut serta perhimpunan itu, mana kita nak tahu, ahli kita banyak," katanya.

Pada Ahad lalu, sebagai serangan balas tarian “flash mob kangkung” yang dianjurkan Ahli Dewan Undangan Negeri Machang Bubuk dari PKR Lee Khai Loon minggu lau, mendakwa pengikut parti itu bertukar ganas hingga menyebabkan dua orang awam tercedera.

Malah pengikut Umno juga dikatakan turut memainkan isu perkauman dan agama sebagai serangan balas kepada Pakatan Rakyat.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR