Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Saturday 31 December 2011

Teruja Dengan Jawapan Saudara Aspan Alias

Saya amat teruja dengan jawapan saudara Aspan Alias seorang blogger  UMNO terhadap komen-komen  postingnya yang bertajuk "Tubuh Besar,duit banyak,pangkat tinggi tetapi tidak sihat".Saudara Aspan dikatakan  akan menyertai parti DAP.Secara peribadi saya amat bersetuju dengan pandangan beliau.Sekian lama kita dimomokkan bahawa hanya UMNO sahaja wadah untuk orang-orang Melayu.DAP dan Parti-parti lain dikaitkan dengan pelbagai andaian dan unsur nagatif seperti chauvinis,ekstrimis dan sebagainya.Pokoknya, kita (orang-orang Melayu) sebahagiannya sering tidak melihat politik itu dari sudut positif.Orang-orang Cina dan India lebih kehadapan.Mereka seboleh-bolehnya ingin menyertai apa sahaja parti yang ditubuhkan di Malaysia.Lihatlah sesetengah parti, contohnya Parti Progresif,DAP dan Parti Gerakan,teraju dan barisan kepimpinannya silih berganti tanpa memilih kaum.DAP juga sering digambarkan oleh parti lawan UMNO sebagai parti yang pro-Cina kerana dikatakan jawatan utama parti dikuasai oleh ahli politik Cina. Namun pada hakikatnya, jawatan utama parti ini adalah berwajah majmuk kerana pemimpin-pemimpinya terdiri bukan sahaja daripada ahli politik Cina (misalnya Setiausaha Agung parti Lim Guan Eng dan Ketua Parlimen untuk parti Lim Kit Siang), tetapi juga India/Sikh (Pengerusi parti Karpal Singh dan timbalannya M. Kulasegaran) dan juga Melayu (Naib Pengerusi parti ialah Tunku Abdul Aziz, salah seorang daripada Ahli Jawatankuasa Tingginya ialah Ahmad Ton dan setiausaha politik kepada Setiausaha Agung parti ialah Zairil Khir Johari, anak kepada bekas Menteri Pendidikan Malaysia Dato' Mohamed Khir Johari). 

Berikut saya paparkan jawapan Saudara Aspan Alias.

Kepada semua pengomen-pengomen,

Ada sebahagian kecil bertanya kenapa saya tidak menyertai PAS atau PKR. Kenapa menyertai DAP.

Alasannya ialah kerana UMNO dan BN telah membasuh minda orang Melayu dan menganggap DAP sebagai chauvinis dan sebagainya.

Jawapanpendek saya senang sahaja:

Minda saya tidak mudah dibasuh dan dipusingkan dengan isu-isu terhadap DAP

Keduanya kalau kita sudah tahu yang DAP iti di momokan selama ini, apa perlunya kita takut asalkan sahaja kita tahu bahawa parti itu bukan sebagaimana yang di momokan oleh UMNO.

ketignya saya tidak payah menyertai PAS atau PKR kerana parti-parti itu adalah di dalam Pakatan Rakyat. Menyertai DAP serupalah menyertai PAS atau PKR.

Keempatnya saya tidak merelakan rakyat di perdaya dengan fitnah terhadap mana-mana pihak termasuk terhadap DAP, kerana DAP telah membuktikan ketelusan dan keikhlasan nya memerintah dengan adil dan saksama terhadap semua kaum.

Kelimanya DAP tidak mempraktikan 'cronyism' seperti yang kita lihat di P Pinang. Walaupun UMNO tidak suka dengan pandangan saya ini, saya tetap tidak berganjak kerana itu kepercayaan saya terhadap isu ini.

menyertai DAP tidak menghilangkan Melayu saya. Ibarat ikan di laut, ikan itu tidak masin jika dikeluarkan dari lautan yang dalam dan masin itu.

Tetapi sebaliknya jika kita tidak mempunyai jiwa yang hidup, kita akan hanya seperti ikan masin. Ikan yang tidak berjiwa dan sudah mati jika di keluarkan dari laut yang masin itu di jemur, ikan itu akan menjadi ikan masin.

Walaupun saya belum mengambil keputusan untuk menyertai DAP, tetapi saya sudah hampir mengambil keputusan itu.

Saya menghormati mana-mana individu atau parti yang mempraktikan transparency, beretika dan tidak rasuah.

adilakah kita menunggu ibarat pngguk rindukan bulan untuk melihat UMNO kembali kepada perjuangan yang telah laa ditinggalkan mereka?

Lagi pun negara ini negara demokrasi. Menyertai DAP bukan jenayah. Rasuah itu jenayah. Memeras wang rakyat dalam berbillion ringgit itu jenayah. Menggunakan wang zakat itu jenayah kepada tuhan.

Saya mengambil keputusan untuk meninggalkan parti yang melakukan perkara jijik ini buat selama-lamanya.

Saya tidak mahu terlibat dengan parti seperti ini.

Jika saudara masih mahu bersama mereka yang rasuah ini silakanlah. Saya tidak akan menggunakan perkataan kotor seperti yang di lakukan oleh penyokong-penyokong UMNO itu.

Saya mesti membezakan diri saya dari mereka yang telah buta mata hati ini.

Terima kasih.
31 December 2011 17:12:00 GMT+08:00

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR