Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Tuesday 20 March 2012

Kerajaan Pulau Pinang Minta Layanan Adil dan Setimpal

GEORGE TOWN, 21 MAC: Kerajaan negeri Pakatan Rakyat Pulau Pinang telah menghantar surat kepada Perdana Menteri menuntut layanan adil dan setimpal dengan menambah peruntukan daripada RM2.88 bilion di bawah Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK10) kepada RM7.2 bilion.

Kerajaan negeri Pulau Pinang kesal bahawa hanya RM2.88 bilion diperuntukkan bagi melaksanakan 259 program/projek bagi RMK10 berbanding dengan RM6.54 bilion bagi melaksakan sebanyak 993 program/projek di bawah RMK9.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata bahawa oleh kerana RMK10 telah ditambah sebanyak 10 peratus berbanding RMK9, maka jumlah peruntukan untuk Pulau Pinang juga harus ditambah 10 peratus daripada RM6.54 bilion di bawah RMK9 kepada RM7.2 bilion di bawah RMK10.

“Kegagalan Kerajaan Persekutuan berbuat demikian akan dilihat sebagai tindakan terus meminggirkan rakyat Pulau Pinang atau diskrimanasi terhadap negeri Pulau Pinang hanya kerana rakyat negeri ini telah memilih secara demokrasi Pakatan Rakyat untuk memerintah Pulau Pinang,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, Kerajaaan Persekutuan harus ingat bahawa Pulau Pinang memberikan sumbangan signifikan dalam pembayaran cukai dan duti kepada Kerajaan Persekutuan.

Tambahan pula, Pulau Pinang memainkan peranan penting dalam pembangunan ekonomi dan menarik pelaburan ke Malaysia dan Pulau Pinang.

“Ini ketara dibuktikan dengan pencapaian cemerlang Pulau Pinang menjadi jaguh pelaburan di Malaysia secara dua tahun berturut- turut dengan RM12.24 billion dalam tahun 2010 dan RM9.1bilion dalam tahun 2011,” tambah Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP.

Beliau berkata, jika Kerajaan Persekutuan terus mengambil pendekatan diskriminasi yang tidak matang ini, ia hanya memakan tuan kerana yang rugi bukan sahaja Pulau Pinang tetapi juga Malaysia.

“Bak kata pepatah Melayu, marahkan seekor nyamuk habis kelambu dibakar,” tambah beliau.
Sementara itu, Guan Eng dengan rasa duka cita merakamkan ucapan takziah buat keluarga Timbalan OCPD George Town Supt Ahmad Bakhtiar Kassim yang telah meninggal dunia secara mengejut petang kelmarin.

“Allahyarham merupakan seorang pegawai polis yang sangat berdedikasi dan amat dihormati. Sepanjang perkhidmatannya di Pulau Pinang, saya memerhati bahawa Allahyarham selalu menjalankan tugasnya dengan tegas dan amanah tanpa rasa takut atau pilih kasih.”

“Sesungguhnya negara kita telah kehilangan seorang pegawai polis yang berani dan benar. Saya akan selalu mengingati dan menghargai jasanya yang tidak terhingga,” ujarnya.

Selain Ketua Menteri Pulau Pinang, kerajaan Pakatan Pulau Pinang bersama Roketkini juga merakamkan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham Ahmad Bakhtiar. – Roketkini.com

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR