Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Wednesday 16 April 2014

DAP, PKR ‘haram jadah’


 

Datuk Ibrahim Ali menegaskan sudah sampai masanya PAS menyatakan pendirian mereka sama ada untuk terus bersekongkol dengan DAP yang secara terang-terangan biadap menghina Islam atau sebaliknya. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 April, 2014.
 
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mengecam pendirian DAP dan PKR yang enggan menyokong PAS dalam membawa usul pendirian hudud ke Parlimen.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata hampir 95% rakyat Kelantan adalah beragama Islam dan DAP tidak pernah sama sekali wujud di Kelantan.

"Amat biadap DAP dan PKR yang mengecam serta berusaha menghalang PAS daripada membawa usul persendirian untuk pelaksanaan hudud di Kelantan.

"Hudud yang dicadang kerajaan Kelantan adalah untuk orang Islam sahaja. Haram jadah mereka yang masuk campur dan halang pegangan akidah serta syariat umat Islam di Kelantan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menyifatkan pemimpin Umno tidak mempunyai alasan moral untuk masuk campur dalam isu hukuman hudud.

Umno Kelantan sebelum ini menyatakan kesediaan menyokong usul rang undang-undang persendirian hudud yang akan dibentangkan kerajaan PAS negeri Kelantan.

Ahli Parlimen Ketereh Tan Sri Annuar Musa sebelum ini menyatakan kesediaaanya untuk melobi ahli Parlimen Umno sekiranya usul persendirian hudud itu dibentangkan di Parlimen.

Ibrahim berkata kebiadapan DAP terserlah apabila menyebelahi Kristian dalam isu kalimah Allah tetapi menentang pelaksanaan hudud yang sememangnya menjadi syariat ajaran Islam.

Katanya, DAP yang selama ini memperjuangkan demokrasi dan kebebasan beragama tidak lagi berpendirian sama apabila membicarakan kepentingan umat Islam.

"Ia sungguh biadap. Mereka selalu bersuara hak asasi, demokrasi dan kebebasan beragama tetapi apabila datang hal kepentingan orang Islam, mereka memberi pelbagai alasan.

"Jelas DAP dan sekutunya tidak menghormati agama Islam. Ia sekaligus menghina umat Islam," katanya.

Ibrahim berkata cabaran PAS pada masa ini adalah menyatakan pendirian mereka sama ada untuk terus bersekongkol dengan DAP yang secara terang-terangan biadap menghina Islam atau sebaliknya.

DAP pada Isnin menyatakan kesediaannya melobi ahli parlimen BN bukan beragama Islam agar suara yang menetang rang undang-undang persendirian hudud di Parlimen nanti melebihi dua pertiga sokongan.

Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng berkata, setakat ini 50 ahli Parlimen menyatakan tentangan terhadap hudud termasuk 38 ahli Parlimen DAP, MCA (7), Gerakan (1) dan MIC (4).

Usul persendirian hudud yang akan dikemukakan oleh ahli Parlimen PAS akan dapat ditentang DAP sekiranya mereka mendapat sokongan melebihi dua pertiga ahli Parlimen iaitu seramai 75 orang. Lim berkata seramai 38 ahli Parlimen DAP secara terbuka menyatakan tidak akan mengundi usul persendirian yang dikemukakan PAS. – 16 April, 2014-TMI.
 
ABU: UMNO,MCA,MIC?????

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR