Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Saturday 14 July 2012

Lebih 6,000 Di Himpunan Oren Desak Agong Campurtangan Dalam FGVH

KUALA LUMPUR 14 JULAI : Sekurang-kurangnya 5,000 warga Felda dan orang ramai berkumpul di hadapan Istana Negara bagi membantah penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Saham.
Demonstrasi tersebut yang juga disertai pemipim politik Pakatan Rakyat, mendesak agar Yang Di-Pertuan Agong campurtangan dan mendesak kerajaan pusat agar menarik-balik penyeraian FGVH.

Perhimpunan yang dinamakan Himpunan Oren itu, juga mendesak agar Tan Sri Isa Samad meletak jawatan sebagai pengerusi Felda.

Ruang didepan pintu pagar Istana Negara di Jalan Duta digegarkan dengan laungan oleh peserta-peserta berbaju oren “Undur Najib” dan “Undur Isa Samad”, merujuk kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Antara pemimpin Pakatan yang kelihatan adalah pemimpin Pas termasuk Timbalan Presiden Mohamad Sabu, Naib Presiden Salahuddin Ayob, Ketua Penerangan Tuan Ibrahim Tuan Man dan ahli jawatankuasa pusat Mazlan Aliman.

Juga kelihatan memberi ucapan di atas pentas yang didirikan di atas lori, pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia Badrol Hisham Shaharin.

Lapan daripadan pemimpin himpunan tersebut dibenarkan untuk memasuki ruang Istana bagi menyerahkan memorandum tuntutan mereka kepada wakil Yang Di-Pertuan Agong.

Di dalam ucapannya, Mazlan berkata Persatuan Anak Peneroka Felda  (Anak), berada di dalam proses terakhir untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Suruhanjaya Sekuriti kerana membenarkan penyenaraian FGVH.

Sumber:http://www.selangorku.com/

Himpunan Oren: Peneroka Felda berarak ke Istana Negara

KUALA LUMPUR 14 Julai: Lebih 7,000 peneroka dan anak Felda menyertai Himpunan Oren bagi menyatakan bantahan terhadap kerajaan khususnya dalam isu penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FGVH) di bursa Malaysia.

Mereka berarak dari Masjid Wilayah Persekutuan menuju ke Istana Negara bagi menyerahkan  memorandum kepada Yang di Pertuan Agong dan memohon campurtangan baginda.

Himpunan anjuran Gerakan Selamatkan Felda (GSF) itu diketuai Pengerusi Persatuan Peneroka Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman dan turut disertai aktivis dan pimpinan Pakatan Rakyat.
Kelihatan hadir ialah Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, Ketua Penerangannya, Tuan Ibrahim Tuan Man, dan pimpinan KEADILAN, Badrul Hisham Shaharin.

Dalam perarakan  kira-kira jam 2.20 petang tadi,  peserta yang berpakaian jingga itu melaungkan slogan ‘Pecat Isa Samad’,  ‘Bebas Peneroka dan ‘Hancur Najib’.

Sepasukan anggota polis kemudian bertindak menyekat mereka di persimpangan Jalan Dutamas 1 – Jalan Sri Hartamas 1.

Sekatan itu adalah  2 kilometer dari Istana Negara dan bukan 600 meter seperti yang telah dirundingkan dengan pihak polis semalam.

Pimpinan yang hadir  bagaimanapun meneruskan ucapan mereka  kepada peserta himpunan di situ.

Kira-kira jam 3 petang, sebuah kenderaan Istana Negara tiba ke kawasan itu dan menjemput lima wakil kumpulan berkenaan.

Mereka terdiri daripada Mohamad Sabu,  Mazlan Aliman, Pimpinan Umno, Tamrin Ghafar, Dr Rosli Yaacop, wakil peneroka, Tanggam dan Siti Halijah Mohamad.

Memorandum yang disampaikan kepada Yang di Pertuan Agong, antara lain menuntut pemecatan Tan Sri Isa Samad selaku Pengerusi Felda, membatalkan pinjaman bank peneroka, membatalkan cagaran tanah Felda Plantation, menyelesaikan tuntutan dan hutang peneroka, melindungi tanah peneroka,
Menjamin kepentingan masa depan generasi peneroka, dan membatalkan Felda Plantation serta membuka rancangan baru kepada anak peneroka.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=32782

ABU: Sesetengah pemerhati yang dihubungi menganggarkan lebih 10 000 peserta hadir ke himpunan tersebut.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR