Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Tuesday 27 November 2012

NAHAS:5 Maut, 4 Cedera MPV Rempuh Lori di Slim River


SLIM RIVER: 2012/11/27,Lima maut manakala empat lagi cedera dalam kemalangan di Kilometer (km) 372.3 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) menghala ke selatan, pagi tadi.

Kemalangan jam 7.28 pagi itu membabitkan sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) yang melanggar belakang sebuah lori yang di tepi jalan disebabkan tayar pecah.

Lima mangsa maut di tempat kejadian akibat tersepit, manakala empat mangsa cedera dibawa ke hospital berdekatan.

Semua lima mangsa terbabit maut di tempat kejadian akibat tersepit.

Timbalan Ketua Polis Tanjung Malim, Deputi Superintendan R. Supramaniam, berkata ketiha nahas MPV terbabit membawa 11 orang yang sedang dalam perjalanan dari Muar ke Pulau Pinang.

"MPV berkenaan terbabas lalu merempuh lori yang diletakkan di tepi lorong kecemasan," katanya.

Empat daripada lima mangsa yang maut dikenali sebaga Poh Hock Huat, 60, dari Nibong Tebal; Daphne Eng Yuik Yee, 14, dari Tanjung Piandang; Juvien Chin Yu Xuan, 12, dari Nibong Tebal dan Pang Lee Si, 35, dari Kedah.

Mangsa kelima bagaimanapun belum dikenal pasti lagi.

Sementara itu, jumlah mereka yang cedera meningkat kepada enam orang petang ini.

Mereka ialah Chong Soon Choy, 61, dari Bukit Mertajam; Ho Seok Yi, 18, dari Bagan Serai; Bu Wei Hong, 50-an; Lim Tau Hong,5; Goey Wen Ni, 16, dari Nibong Tebal dan Heng Ah Lee, 60, dari Bagan Selatan.

http://www.bharian.com.my/

Kemalangan Ngeri Ragut 5 Nyawa Di Slim River


November 27th, 2012 

 
Seorang kanak-kanak perempuan 12 tahun antara lima maut dalam kejadian kemalangan ngeri membabitkan sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) dan sebuah lori 12 tan di Kilometer 372.1 Lebuh Raya Utara Selatan, arah selatan, 7 pagi tadi.

Mangsa yang maut adalah sebahagian daripada 11 penumpang terdiri daripada pemuzik dan penari dalam kenderaan MPV jenis Hyundai Strex yang dalam perjalanan ke Muar, Johor untuk membuat persembahan di sana.

Mangsa yang maut akibat kecederaan parah di dada dan kepada adalah Poh Hock Huat, 61, dari Transkrian, Nibong Tebal, Pang Lee Si, 35, dari Taman Serdang, Serdang, Kedah dan Daphne Eng Yuik Yee, 14, Bagan Selatan, Tanjung Piandang, Perak, Juvien Chim Yu Xuan, 12 serta Hong Choon Pee, 33, dari Prai, Pulau Pinang.

Nahas sama turut menyebabkan enam penumpang lain mengalami kecederaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Tanjung Malim, Deputi Superintendan R Supramaniam berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 7 pagi apabila kenderaan MPV terbabit merempuh belakang lori jenis Hino membawa muatan beras yang berhenti di lorong kecemasan akibat tayar pancit, kira-kira 100 meter sebelum susur keluar Tol Slim River.

Katanya, lori dalam perjalanan dari Jitra, Kedah ke Sungai Buloh, Selangor.

“Rempuhan itu menyebabkan lima penumpang meninggal dunia di tempat kejadian manakala enam daripada mereka termasuk seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun mengalami kecederaan dan telah dihantar ke Hospital Slim River untuk menerima rawatan.

“Manakala, pemandu dan kelindan lori 12 tan itu tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kejadian kemalangan tersebut,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis (IPD) Tanjung Malim.

Katanya, mangsa yang cedera dikenali sebagai Chong Soon Choy, 61; Heng Ah Lee, 60; Boo Goik Hong, 58; Ho Seok Yi, 18; Goey Wen Ni, 16 dan Lin Yau Hong, 3,

“Pihak kami sedang meneruskan siasatan terhadap kejadian kemalangan yang berlaku di KM 372.1 dan siasatan dibawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian kemalangan itu diminta untuk menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Inspektor Mohd Azrul Tawin di talian 054528222,” katanya.
http://wowberita.org/

 ‘Mana anak saya...


SLIM RIVER: “Mana anak saya...kenapa dia tidak dapat diselamatkan,” itu raungan seorang wanita, Tan Kuan Lang, 60-an, ibu kepada Pang Lee Si, 35, yang maut dalam kemalangan ngeri meragut lima nyawa, di sini, semalam.

Tan yang tiba di pekarangan Hospital Slim River (HSR) kira-kira jam 10.30 pagi gagal mengawal kesedihan selepas dimaklumkan Lee Si turut terkorban terbabit nahas.

Dia terpaksa ditenangkan suami serta dua anak lelakinya dan keadaan bertambah hiba apabila Tan berulang kali berkata Pang dijadual melangsungkan perkahwinan 10 hari lagi.

Bagaimanapun, wanita warga emas itu serta beberapa ahli keluarganya yang lain enggan ditemubual berikutan masih trauma dan berada dalam kesedihan.

http://www.hmetro.com.my/ 

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR