Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Sunday 9 December 2012

Israel Beri Tembakan Amaran ke arah Sukarelawan Malaysia. Cepat Keluar, Tidak Ada Jihad Di sana Nanti Mati Katak.....!!!!


JABALIAH, Sempadan Gaza-Israel 9 Dis. - Tentera Israel yang berada di Ezata bersebelahan sempadan Gaza di sini melakukan tembakan amaran ke arah sukarelawan Misi Solidariti Malaysia 2012.

Tembakan amaran itu diikuti dengan dua buah helikopter Israel berlegar-legar di udara di sepanjang sempadan Gaza-Ezata ketika kawasan itu dikunjungi sukarelawan Malaysia.

Sukarelawan Malaysia berada di kawasan itu yang merupakan kawasan pertanian untuk menyampaikan dana Aman Palestin bagi pembangunan tanah pertanian yang sebelum ini dirosakkan tentera Israel. - UTUSAN.

Tidak ada jihad di Palestin?



Ini persoalan yang mula menghantui sebahagian masyarakat terhadap kemelut yang dibangkitkan oleh seorang ustaz. Ya seorang ustaz sahaja mampu menimbulkan kegusaran dan menggoyahkan keyakinan?? terhadap suatu perkara yang sudah pasti? Qadhiah Palestin (Persoalan Palestin) adalah isu yang paling jelas yang tidak ada sebarang khilaf tentangnya. Isu Palestin adalah isu usul bukan isu furu’ atau pecahan dan ranting. ia adalah isu yang menimbulkan kekuatan bagi umat ini sehingga umat ini bangkit dengan satu kehendak yang kuat untuk membebaskan tanah suci Baitul Maqdis. Ia adalah isu akidah bukan isu fiqh atau isu siasah. Ia adalah isu ummah. Tidak ada isu yang lebih besar dari isu Palestin yang kembali menyatukan umat ini setelah mereka terpecah pada pelbagai kelompok dan kecenderungan.

Saya akan cuba ulas dalam beberapa siri wall post. Saya mulakan dengan persoalan yang paling asas.

1. Dalam semua isu samada kecil atau besar, al-Quran dan hadis tetap menjadi pegangan dan panduan. Berkaitan Baitul Maqdis atau entiti politiknya Palestin pada hari ini, Al-Quran sudah menggariskan kedudukannya sebagai ‘barakna haulahu’ atau ‘barakna fiha’ (pada 4 tempat di dalam Al-Quran) iaitu ‘bumi yang diberkati di sekelilingnya’ atau ‘bumi yang diberkati padanya’. Ia adalah bumi Isra’ sebagaimana yang termaktub di dalam al-Quran pada surah al-Isra ayat yang pertama. Ia adalah bumi anbiya, tempat di mana para rasul diutus. ia adalah bumi yang muia dan penduduk nya adalah penduduk yang dimuliakan sebagaimana yang disebut oleh Nabi SAW dalam beberapa hadisnya berkaitan As-Syams (negeri Syam).

Jika mana-mana bahagian dari negara Islam menjadi sasaran pencerobohan musuh-musuh Islam maka jihad menjadi kewajipan kepada umat Islam di negara tersebut untuk mempertahankannya. Jika umat Islam di negeri tersebut tidak berkemampuan maka mereka wajib di tolong oleh umat Islam dari tempat-tempat yang berhampiran. Jahid menjadi satu kewajipan yang tidak bolih diengkari. Sekiranya bumi umat Islam itu ditawan maka menjadi kewajipan umat Islam seluruhnya untuk memerdekakannya dari belenggu musuh-musuh tadi.

Jika itulah kedudukan jihad dalam mana-mana wilayah Islam, bagaimana pula halnya dengan tanah suci yang menjadi milik seleruh umat Islam. bahkan tanah suci al-Quds sudah diistiharkan sebagai tanah wakaf yang menjadi milik seluruh umat Islam di jagat raya ini. Apabila tanah suci itu diceroboh dan dijajah, tidakkah ia meruapakan satu kewajipan bagi umat Islam di selurunh dunia untuk membebaskannya. Apakah jalan untuk membebaskan bumi suci Baitul Maqdis dan Palestin yang sedang terjajah selain dari mengistiharkan jihad dan mengangkat senjata untuk mengusir musuh-musuh Islam (bahkan musuh Allah) yang telah melakukan begitu banyak kerosakan dan mencemarkan kesucian tanah suci al-Quds. Dalam keadaan wilayah umat islam yang berjiran perlu dibebaskan dari cengkaman musuh jika ia ditawan atau diceroboh inikan pula tanah suci yang bukan milik ekslusif umat Arab atau rakyat Palestin bahkan milik seluruh umat Islam tanpa kecuali yang mempunyai hak samarata untuk memelihara tanah wakaf umat Islam itu.

..bersambung secara bersiri insyaAllah.

Dr Hafidzi Mohd Noor.
Pengerusi Aqsa Syarif.

Link : http://palestinkini.info/

 Tiada Jihad di Palestin?

 

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR