Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Tuesday 7 May 2013

Idris Haron Ketua Menteri Melaka,Azlan Man Menteri Besar Perlis Yang Baharu

Anggota Dewan Undangan Negeri Sungai Udang, Datuk Ir Idris Haron hari ini dilantik sebagai Ketua Menteri Melaka Ke-10 di hadapan Yang Dipertua Negeri Tun Mohd Khalil Yaakob di pejabat Yang Dipertua Negeri di Ayer Keroh.

Idris, 47, menggantikan Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang menyandang jawatan itu selama 13 tahun sejak Disember 1999.

Beliau diiringi isteri Datin Fadilah Abdullah pada istiadat yang diadakan pukul 10.20 pagi.

Turut hadir ialah dua bekas Ketua Menteri Melaka iaitu Mohd Ali dan Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik serta para pemimpin parti komponen BN.

Idris yang memiliki kelulusan Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik University of Texas, Amerika Syarikat pada 1989 memulakan karier politiknya apabila menyertai Umno pada tahun 1993 di cawangan Klebang Kecil.

Anak ketiga daripada empat beradik itu pernah menjadi Ketua Pemuda Umno bahagian Tangga Batu, Ketua Penerangan Umno Melaka dan kemudian dipilih sebagai anggota Exco Pemuda Umno pada 2004-2007.
Idris juga pernah memegang jawatan sebagai timbalan menteri Pengajian Tinggi dari 2008 hingga 2009 sebelum dilantik pengerusi Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) sejak 1 April 2010.
Pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) Ahad, Idris menang dengan majority undi 9,136 apabila mendapat 12,145 undi menewaskan calon PKR Asri Buang yang memperoleh 3,009 undi.

Barisan Nasional (BN) Melaka berjaya mempertahan kemenangan di Melaka dengan majoriti dua pertiga setelah memperoleh 21 kerusi daripada keseluruhan 28 kerusi DUN. — Bernama
  
Azlan Man angkat sumpah Menteri Besar Perlis
KANGAR, 7 Mei — Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Pauh Azlan Man hari ini mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perlis yang baharu di Istana Arau di sini.

Azlan, 55, yang merupakan menteri besar Perlis ketujuh selepas merdeka, melafazkan sumpah memegang jawatan itu di hadapan Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail.

Turut berangkat pada majlis itu Raja Muda Perlis Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail. Hadir sama bekas Menteri Besar Datuk Seri Dr Md Isa Sabu, Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis Datuk Azizan Hamid dan Ketua Polis Perlis SAC Zull Aznam Haron.

Azlan yang merupakan bekas timbalan ketua pengarah Biro Pengaduan Awam memenangi kerusi dewan undangan negeri Pauh pada pilihan raya umum ke-13 selepas menewaskan Ketua Dewan Ulama PAS Idris Yaacob dengan majoriti 1,382 undi.

Berkelulusan Sarjana Ekonomi Antarabangsa dari Universiti of Denver, Amerika Syarikat, Azlan memulakan tugas sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) pada 1983 dan pernah menjadi Konsul Malaysia di Toronto, Kanada pada 1985 dan Ketua Penolong Setiausaha di Kementerian Luar pada 1992.

Beliau juga pernah menjadi Kaunselor Misi Tetap Malaysia ke Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu di Amerika Syarikat pada 1999.

Pada 2003, anak kelahiran Arau itu menjadi setiausaha bahagian Afrika dan Sahara Selatan di Kementerian Luar dan pada 2011 memegang jawatan sebagai Timbalan Ketua Pengarah BPA sehingga bersara untuk bertanding pada pilihan raya umum ke-13. — Bernama

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR