Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Monday 9 June 2014

MCA MINTA JAWATAN MENTERI UNTUK YAKINKAN CINA SOKONG BN

Kuala Lumpur, 09 Jun - Wakil MCA mendakwa jawatan Menteri kepada pemimpin MCA akan mampu menarik balik sokongan kaum Cina kepada BN dan juga kerajaan. 
 
Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Seri Michael Chong berkata penyertaan kembali MCA didalam kabinet kerajaan akan membuktikan bahawa kaum cina mempunyai pemimpin yang mampu membuat dasar kerajaan, dan ia akan mengembalikan kepercayaan kaum cina terhadap BN dan juga Perdana Menteri. 
 
Beliau mendakwa, penyertaan semula MCA ke dalam Kabinet adalah penting kerana ini akan membantu Jabatan Aduan dan Perkhidmatan Awam parti itu untuk melaksanakan tugas dengan lebih baik dalam menyelesaikan kes serta meneruskan usaha-usaha menangani masalah rakyat khususnya masyarakat Cina di negara ini. 
 
Katanya, ketika ini biro berkenaan menghadapi sedikit kesukaran dalam menyelesaikan masalah yang dibangkitkan rakyat memandangkan ketiadaan wakil MCA di Kabinet dan perkara itu perlu ditangani. 
 
Beliau yang berharap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan melantik wakil MCA ke dalam Kabinet berkata langkah itu akan meringankan tugas Jabatan Aduan dan Perkhidmatan Awam untuk terus membantu mereka yang memerlukan. 
 
Menurut Michael, kemasukan wakil MCA ke Kabinet juga penting dalam memastikan kelangsungan parti memandangkan masyarakat Cina kini sudah mula kembali menyokong BN. 
 
"Terdapat keperluan bagi MCA mempunyai seorang menteri atau timbalan menteri dalam Kabinet untuk melaksanakan khidmat itu. 
 
Persatuan Cina, ahli perniagaan juga datang kepada kami dan berpendapat agak sukar tanpa MCA (dalam Kabinet)," katanya kepada pemberita selepas satu ceramah tentang jabatan berkenaan di sini semalam. 
 
Bagaimanapun, sebelum ini sokongan kaum cina kepada kerajaan merosot biarpun MCA dan Gerakan mempunyai beberapa tempat didalam pentadbiran negara. "Namun kita berserah kepada pertimbangan Perdana Menteri dalam menentukan kedudukan MCA di Kabinet kerana yang penting adalah MCA mempunyai wakil," katanya. -UtaraNews.com .
 
MP DAP dan Gerakan Angkat Sumpah
 
KUALA LUMPUR: Dua Ahli Parlimen baru masing-masing Ramkarpal Singh (DAP- Bukit Gelugor) dan Datuk Mah Siew Keong (BN- Teluk Intan) mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen di Dewan Rakyat pagi ini.

Kedua-dua mereka baru sahaja memenagi pilihan raya kecil masing-masing pada 25 dan 31 Mei lalu.

Sementara itu, Dewan Rakyat juga turut sunyi seketika sebagai menghormati kemangkatan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan pemergian bekas Ahli Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh dan Ahli Parlimen Teluk Intan Seah Long Peng.

Ramkarpal Singh memenangi PRK Bukit Gelugor dengan majoriti 37,659 undi manakala Mah menewaskan calon DAP Dyana Sofya dengan majoriti tipis 238 undi. - HARAKAHDAILY.
 
 

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR