Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Sunday 12 October 2014

Runtuh,Hempap dan Kecelakaan Jalan Raya Malapetaka Yang Tiada Berkesudahan


Dua anggota polis maut dalam kontena

KUALA LUMPUR - Dua orang anggota polis maut akibat tersepit apabila sebuah kontena yang dijadikan sebagai pondok polis itu ranap dihempap sebatang pokok dalam kejadian di Jalan Maharajalela, Kampung Attap di sini malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7 malam itu, kedua-dua mangsa berpangkat Koperal, Dzulkhairi Ahmad, 48, dan Konstable Mohd. Sharil Hisham Hashamdi, 25, mati ditempat kejadian akibat kecederaan parah pada bahagian kepala dan badan selepas pokok yang terletak berhampiran kontena tumbang berikutan ribut.

Menurut sumber bomba, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 7.09 malam dan seramai 28 anggota dan pegawai daripada Balai Bomba dan Penyelamat Pudu serta Hang Tuah diarahkan ketempat kejadian sebelum tiba 7 minit kemudian.

“Sebaik tiba dilokasi kejadian, pihak kami mendapati kontena yang dijadikan pondok polis itu musnah keseluruhan akibat dihempap sebuah pokok ketinggian kira-kira empat meter.

“Kerja-kerja mengeluarkan mangsa maut dijalankan dan mangsa yang pertama berjaya dikeluarkan pada pukul 7.45 malam sebelum diserahkan dibawa ke Hospital Kuala Lumpur untuk urusan bedah siasat,” katanya ketika dihubungi Kosmo! hari ini. - KOSMO!

Bumbung Jejantas Runtuh: Kerajaan negeri Johor mengarahkan JKR memeriksa seluruh jejantas di negeri ini

JOHOR BAHRU - Kerajaan negeri Johor akan mengarahkan Jabatan Kerja Raya (JKR) untuk memeriksa seluruh jejantas di negeri ini khususnya di kawasan bandar bagi memastikan ia diselenggara dengan baik sekali gus mengelak perkara buruk daripada berlaku lagi.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Ir Hasni Mohammad berkata, pemeriksaan juga akan menumpukan beberapa aspek termasuk papan iklan yang dipasang di jejantas yang dikhuatiri menyumbang kepada kejadian yang boleh mengancam keselamatan pengguna jalan raya.

"Saya dapati begitu banyak jejantas di daerah Johor Bahru yang terdapat papan iklan yang ada menyumbang kepada bebanan berlebihan lebih-lebih lagi apabila berlaku ribut kuat.

"Saya akan minta JKR untuk mengaudit semua jejantas dalam pastikan kemudahan yang disediakan kepada pengguna jalan kaki dan pengguna jalan raya selamat digunakan," katanya kepada pemberita selepas melawat kejadian bumbung jejantas tercabut dan diterbangkan angin sebelum terjatuh di laluan Lebuh Raya Taman Perling-Pasir Gudang berhampiran Taman Kobena di sini hari ini.

Berhubung kejadian itu, beliau berkata, pihak JKR akan mengetuai siasatan kejadian dengan dibantu agensi lain. - Bernama

Lelaki maut selepas melarikan diri dari sekatan jalan raya
MELAKA - Seorang lelaki dipercayai penjenayah maut selepas kereta yang dinaikinya merempuh sebuah jentolak ketika cuba melarikan diri dari sekatan jalan raya polis di Jalan Syed Abdul Aziz, Limbongan di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira 4.45 petang itu, seorang anggota polis trafik berpangkat koperal turut cedera di bahagian kaki dan tangan selepas cuba menahan kenderaan terbabit.

Timbalan Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Superintendan Razali Bakar berkata, sebelum kejadian, kereta jenis Proton Persona dinaiki dua lelaki tidak berhenti ketika sekatan jalan raya yang dijalankan di Jalan Laksamana di sini.

Beliau berkata, hebahan kemudian dibuat kepada semua petugas sebelum anggota trafik berkenaan mengesan kereta terbabit di Jalan Syed Abdul Aziz sebelum cuba menahannya.

“Anggota polis berkenaan yang menaiki motosikal peronda kemudian telah dihimpit lalu terjatuh menyebabkannya mengalami kecederaan di bahagian kaki dan tangan,” katanya ketika ditemui pemberita di tempat kejadian. - Bernama

Pekerja tapak binaan maut dihempap pengorek jengkaut
JITRA - Seorang pekerja tapak binaan maut selepas dihempap pengorek jengkaut ketika menanam tiang konkrit di Kampung Seberang Kuala Jerlun, Ayer Hitam dekat sini semalam.

Mangsa, Azemi Senawi, 55, maut di tempat kejadian kira-kira 3.30 petang kerana mengalami cedera parah pada bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Abd. Rahim Abdullah berkata, ketika kejadian mangsa bersama tiga pekerja lain sedang menanam tiang konkrit dengan menggunakan sebuah jengkaut apabila hos hidraulik jengkaut itu rosak menyebabkan pengoreknya jatuh menghempap mangsa.

"Ketika memacak tiang, ia memerlukan seseorang memegang tiang untuk dimasukan ke dalam lubang manakala jengkaut digunakan untuk menekan tiang masuk ke dalam tanah," katanya.

Jenazah mangsa dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Jerlun tengah malam tadi.

Kes diklasifikasi sebagai mati mengejut. - Bernama

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR