Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Monday 9 April 2012

Usah Tiru Cara Pembangkang

Perbuatan Mencerca,Fitnah Lawan Bukan Budaya UMNO:Zambry

Oleh:Shamsul Kamal Amarudin
shaka@bharian.com.my

LUMUT: 9 April 2012- Ahli Umno di negeri ini diminta tidak meniru pendekatan kempen pembangkang yang suka mencerca serta memfitnah pihak lawan walaupun ia mungkin boleh menarik perhatian hadirin sepanjang kempen menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) nanti.

Menteri Besar Datuk Sri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata pemimpin pembangkang menggunakan pendekatan memaki hamun dan mencerca dalam ceramah mereka, lebih ramai yang akan beralih sokongan kepada kerajaan.

"Saya meminta ahli UMNO jangan buat kerja macam itu....saya fikir lagi banyak mereka memaki hamun, mencaci,mencerca berbohong dan menyebarkan fitnah,lagi ramai rakyat akan lari daripada mereka.

"Mereka kata ini (pendekatan) anak jantan, saya kata kalau anak jantan, saya kata kalau anak jantan kita debat dan kemukakan isu rakyat dalam (Sidang) Dewan (Undangan Negeri), bukan guna pentas ceramah  memaki hamun orang lain yang tidak ada di situ"katanya ketika merasmikan Cawangan UMNO Bahagian Lumut di Marina Island di sini semalam.

Zambry merasa sedih apabila ada pemimpin pembangkang yang sentiasa mahu menjadi imam ketika solat dan menggunakan petikan ayat al Quran ketika berceramah tetapi hanya untuk mencerca dan berkata nista terhadap pemimpin Islam lain yang tidak sealiran dengan mereka.

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, beliau percaya rakyat boleh menilai serta lama-kelamaan akan mempersoalkan kredibilititi seseorang pemimpin sekiranya masih menggunakan pendekatan demikian manakala pembohongannya terus dapat didedahkan.

Katanya, tugas seorang wakil rakyat bukan hanya berceramah di pentas politik semata-mata sebaliknya menyelesaikan masalah rakyat atau membawa segala isu di kawasannya kepada pihak berkuasa berkaitan untuk diselesaikan.

Zambry berkata, bekas Menteri Besar, Datuk Seri  Muhammad Nizar Jamaluddin, yang juga Ahli dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang dekat sini, tidak pernah mengemukakan masalah rakyat di kawasannya sama ada menerusi sesi soal jawab atau perbahasan sepanjang Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dalam tempoh kira-kira tiga tahun Barisan Nasional kembali memerintah negeri ini.

Malah, katanya, dalam satu sesi soal jawab tahun lalu, Mohamad Nizar yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang membwa isu berkaitan Parlimennya ke Sidang DUN tetapi langsung tidak menyentuh kawasan DUN beliau.

Saya bersimpati dengan penduduk DUN Pasir Panjang dan kecewa sebab beliau sepatutnya menggunakan Sidang DUN bagi membawa pelbagai isu rakyat sehingga saya sendiri bersama Penyelaras kawasan berkenaan, Azizah Johor, bekerja keras menyelesaikan masalah rakyat di situ", katanya.


Bukan Budaya UMNO?

1 comment:

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR