Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Friday 14 December 2012

50,000 sertai HKR Terengganu, Jom Ke HKR Perak 16.12.2012

(Orang ramai memenuhi Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) Terengganu di Kuala Paka - Foto Nurulslah)

DUNGUN: Kehadiran 50,000 orang rakyat negeri ini pada Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat Negeri Terengganu membuktikan mereka mahukan perubahan pada Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.

Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri, Muhyiddin Abdul Rashid yang dimaklumkan jumlah mereka yang menyertai himpunan seramai itu menyifatkan rakyat bersedia melakukan perubahan nanti.

“Dengan kehadiran seramai ini, ia membuktikan rakyat mahukan perubahan di Terengganu. PAS Terengganu yakin dan bersedia untuk menumbangkan Umno dan BN,” tegasnya.

Menurutnya, pemimpin Umno negeri kini semakin angkuh dengan rakyat termasuk merampas tanah yang telah diberikan oleh kerajaan PAS negeri sebelum ini.

“Bagaimana kerajaan PAS telah lulus tanah untuk Sekolah Agama Al-Bayan di Paka tapi kerajaan Umno telah rampas semula tanah tersebut dan serahkan tanah tersebut kepada JKKK dan isteri mereka,” ujarnya.


 
 (Para pemimpin yang menyertai HKR Terengganu di atas pentas - Foto Nurislah)

Beberapa NGO termasuk dari kumpulan pendesak menuntut Royalti, 'R', membentangkan kes mereka kepada orang di perhimpunan ini.

Antara yang awal memberikan ucapan adalah bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil. Beliau menceritakan kecelaruan yang berlaku dalam Umno sekarang.

Himpunan  kali ini adalah yang ke 7 selepas Seremban, Kota Bharu, Batu Pahat, Alor Setar, Melaka dan Pahang.

Esok, himpunan PAS Ganti Umno (PGU) pula akan diadakan  di tapak yang sama.

Menurut wartawan Harakahdaily di tapak perhimpunan, kira 50,000 rakyat sudah hadir untuk mendengar amanat pimpinan.

Antara yang berucap wakil anti Lynas, wakil Anak, wakil royalti pusat dan Terengganu, wakil waris, Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil, Datuk Saifuddin Nasution, Eng Chai Heng (DAP Terengganu), Azan Ismail (PKR Terengganu).

Turut akan berucap malam ini adalah Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu, Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Umno makin angkuh dengan rakyat, bagaimana kerajaan PAS telah lulus tanah untuk sekolah agama al Bayan di Paka, tapi kerajaan Umno telah rampas semula tanah tersebut dan serahkan tanah tersebut kepada JKKK dan isteri mereka.

"Mereka pecahkan kepada 5 lot banglow untuk JKKK, pejabat tanah maklumkan ia diluluskan melalui campur tangan orang Umno," kata Muhyidin dalam ucapannya lagi.

Di Setiu pula, katanya,  100 keluarga petani yang buka tanah sejak 36 tahun lalu seluas 200 ekar telah dirampas oleh Umno dan dijadikan jelapang padi negeri dengan keluasan 1000 ekar.

"Penduduk lansung tidak diberi pampasan hasil usaha mereka yang hampir 40 tahun..kezaliman Umno terserlah," katanya.

Berikut adalah gambar-gambar awal perhimpunan ini.


(Sebahagian orang ramai yang menyertai HKR Terengganu - Foto Nurulslah)


(AJK PAS Pusat, Datuk  Abu Bakar Chik dengan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifudin Nasution - Foto Nurulslah)

(Wakil R Kelantan juga datang untuk membentangkan kes mereka- foto Nurulislah)

JOM ke Himpunan Kebangkitan Rakyat Peringkat Negeri Perak

  
IPOH: Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat negeri Perak akan berlangsung pada 16 Disember ini bertempat di Bandar Seri Iskandar.

Pengarah Program, Dr Khairuddin Abdul Malik, pihaknya menyasarkan kehadiran lebih 40,000 orang dari seluruh pelusuk negeri itu.

Setiausaha Pakatan Rakyat Perak itu berkata, himpunan tersebut akan dihadiri oleh pimpinan tertinggi ketiga-tiga parti gabungan Pakatan Rakyat iaitu Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

“Program ini akan bermula jam 3.00 petang hingga 12.00 malam. Di sebelah petangnya diisi dengan pelbagai program termasuklah sukan rakyat, konvoi, dan persembahan yang membariskan artis termasuklan Ito Blues Geng, Zuar XPDC dan Nik Jidan serta para seniman.

“Kemuncak program tersebut ialah disebelah malamnya iaitu pidato daripada pimpinan parti politik dan NGO,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas perjumpaan jawatankuasa program tersebut bersama Timbalan Presiden PAS, Mohammad Sabu, Sabtu lalu.

Khairuddin menjelaskan, himpunan tersebut adalah untuk meneruskan momentum kebangkitan dan perubahan rakyat serta mengingatkan kembali tragedi rampasan kuasa  kerajaan Pakatan Rakyat secara tidak bertamadun oleh BN.

“Tragedi rampasan kuasa itu tidak pernah kami lupakan dan ianya menjadi semangat kepada rakyat Perak untuk bangkit membuat perubahan dalam PRU13 nanti.

“Kami menyeru seluruh rakyat Perak hadir beramai-ramai ke himpunan tersebut bagi menghantar mesej kepada BN bahawa rakyat sudah bangkit menentang mereka,” tegas beliau.

Hadir sama dalam sidang media tersebut ialah AJK PAS Pusat, Muhaimin Sulam; Adun Lubok Merbau, YB Zainuddin Mohd Yusof; Adun Tronoh, V Sivakumar; Pengerusi PKR Negeri, Dr Nur Manuty dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri, Razman Zakaria.

ABU: Moh Kite....!


No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR