Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Tuesday 25 March 2014

Program Cinta Allah Dan Rasul :Kenyataan Rasmi Dewan Ulamak PAS Wilayah Persekutuan

الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه ومن والاه أما بعد 


DUPWP mengucapkan syabas kepada pihak penganjur yang telah menampilkan Habib Syech Abdul Qadir as-Seggaf selaku tokoh yang telah berjaya mencetuskan fenomena sangat positif dalam menyemarakkan kecintaan rakyat Malaysia terhadap Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam.

Sesungguhnya majlis berselawat dan memuji Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam adalah majlis yang diberkati yang dihadiri oleh para malaikat Allah Taala sebagaimana yang direkodkan oleh al-Imam al-Bazzar.

Semoga Habib Syeikh akan terus sukses dalam meniupkan roh kecintaan terhadap Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ke dalam lubuk hati masyarakat di Malaysia.

DUPWP juga melahirkan kesyukuran kepada Allah Taala atas kesudian YAB Perdana Menteri dan isteri yang turut menyertai majlis yang sangat barakah ini.

Semoga YAB Perdana Menteri dan isteri akan memberikan dokongan yang begitu padu terhadap kerancakan majlis berselawat, berqasidah dan majlis-majlis ilmu yang semestinya melalui majlis-majlis seumpama ini akan lahirkan generasi rakyat Malaysia yang cintakan Allah dan RasulNya serta sanggup bekerja apa sahaja ke arah pelaksanaan Syariat Allah Taala sepenuhnya di bumi Malaysia tercinta.

DUPWP menyambut baik tindakan pihak kerajaan Malaysia yang mesra dengan majlis berqasidah dan berselawat ke atas Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam.

Namun DUPWP mengecam sebarang sokongan terhadap majlis qasidah dan selawat sekiranya ia dengan niat untuk meraih sokongan politik. Ini kerana terlalu kotor apabila seseorang menjadikan kecintaan terhadap Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam adalah sebagai alat untuk tujuan peribadi sedangkan kecintaan kepada baginda adalah matlamat setiap orang yang beriman.

DUPWP menegaskan kepada rakyat Malaysia bahawa kecintaan terhadap Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam yang dipupuk melalui majlis-majlis zikir, selawat, qasidah, majlis ilmu dan sebagainya adalah sangat berperanan sebagai pemangkin utama ke arah perjuangan menegakkan Syariat Islam yang dibawa oleh baginda Nabi dengan begitu gigih.

Sangat malang sekiranya umat Islam hanya asyik dalam lautan kelazatan berselawat dan memuji baginda Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam namun para pencinta Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam ini menjadi pula manusia bisu dan sepi apabila kemungkaran dan maksiat dihidangkan oleh kerajaan kepada masyarakat.

Umat Islam wajib menghayati nilai ketinggian cinta para sahabat Rasulullah sallallahu Alaihi Wasallam terhadap baginda yang dibuktikan dengan keringat perjuangan dan siraman darah syuhadak sebagai bukti cinta mereka terhadap baginda.

DUPWP mengharapkan agar kerajaan Malaysia serius dalam usaha mendidik jiwa seperti majlis qasidah yang dianjurkan. Janganlah pada beberapa ketika kerajaan dilihat begitu teruja dengan majlis-majlis zikir namun pada ketika yang lain menganjurkan pula pesta-pesta maksiat yang pastinya akan meruntuhkan semula segala batu asas yang telah cuba dibina oleh para pendakwah seumpama Habib Syech as-Seggaf.
وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وعترته وصحبه وسلم والحمد لله رب العالمين 

Ustaz Azhar Bin Yahya 
Ketua Dewan Ulama PAS Wilayah Persekutuan 
merangkap 
Timbalan Pengerusi Ulama Pelapis 
Dewan Ulama PAS Pusat.

ABU: Ya benar, mencintai Rasul bukan hanya sekadar bersalawat malah lebih dari itu iaitu sedaya upaya melaksanakan syariat sepenuhnya.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR