Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Saturday, 12 July 2014

La Pasai Ni Ka Padi Jantan Meroyan...Sah la Puak-puak ni Memang Ada Agenda Sendiri Sejak Dulu.....Tak Pernah Ikhlas!

Kisah Malang Madrasah Salihiah Yang Runtuh Bersama Padi Jantan 


Aku kenal dengan Padi Jantn dari tahun 2010. Ketika tu kami sama-sama berjuang mempertahankan Madrasah Salihiah dari diruntuhkan Pas Kedah Laknattulah. (sanggup runtuhkan surau dan madrasah yg berusia 105 tahun untuk buat sebuah shopping kompleks)

Padi ni seorang yang berbakat besar, pakar edit gambar dan video. Malah ketika tu dia ni cybertrooper UMNO yang menentang Pas. Ketika tu, kiblatnya masih betul, perjuangan dia masih cantik.

Kemudian aku dan sahabat2 TMK keluar dari kelompok AJK Madrasah Salihiah sebab kami rasa dipergunakan. Kami rasa ada sesuatu yang tak kena dalam kumpulan berkenaan. Dari terpalit sekali, baik kami angkat kaki.

Aku hanya mengikuti kisah madrasah malang tu dari jauh. Malang sebab Pas nak runtuh madrasah dan surau sb nak buat pasaraya besar, dan lebih malang kumpulan yang mempertahankan madrasah tu, bukan benar-benar ikhlas nak pertahankan.

Cerita selepas itu, apa yang aku tahu, Madrasah dan surau dah runtuh. Tanah wakaf terbabit telah diserahkan kepada Sony Hoo (cina Dap Penang) .. kes ni telah dicampur tangan pihak Istana Kedah. Malah pihak AJK surau yang kononnya mempertahankan madrasah tu pun tandatangan setuju utk terima tanah ganti dan duit RM1.4 Juta sebagai gantirugi.

Semua peristiwa ni berlaku pada zaman PAS KEDAH memerintah.

Bila semua benda dah diselesaikan oleh pihak Istana Kedah, malah pihak wakil tanah wakaf madrasah berkenaan juga sudah menurunkan tandatangan. Kiranya semua pihak sudah setuju kes ini selesai.

Kerajaan negeri takdak kuasa lagi, bila pihak Istana ambil alih kes ni.

Masih berlaku di bawah pemerintahan Pas.

Tiba-tiba bila BN ambil alih Kedah. si Padi Jantan meroyan minta Dato Mukhriz beli balik tanah wakaf madrasah tu. Kemudian hari-hari dihamun UMNO/BN kononnya yahudi, israel, jahat dan kejam.

Apa kaitan UMNO/BN dalam kes tanah wakaf madrasah? UMNO/BN kah yang gadaikan tanah tersebut?

Lagi satu, apa kena mengena Dato Mukhriz dengan tanah wakaf tu. Beliau tak terlibat langsung.

Duit dah dapat, tanah ganti juga telah diberi.. tandatangan juga dah diturunkan. Tiba-tiba minta kerajaan BN beli balik tanah wakaf tu dan pulangkan pada mereka.

Mana mungkin boleh buat macam tu. Tanah tu dah jadi hak orang, dah tukar nama, malah pembinaan sudah dijalankan.

Inilah perjuangan Padi Jantan. Hangpa yang baca ni, fikir perjuangan dia sebab mempertahankan tanah wakaf atau sebab duit?

Demi Allah.. apa yang aku tulis ini adalah benar dan benar-benar belaka.- http://kedahkekl.blogspot.com/ .     Cheh!

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung


widgeo.net

Search This Blog

Loading...

FB

There was an error in this gadget

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR