Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Saturday 19 July 2014

Mayat Mangsa MH17 Jatuh Dalam Rumah Penduduk, dakwaan pelik dari pembunuh dan keluarga PM juga terlibat. Jihad ada di mana-mana....




Satu mangsa korban pesawat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) MH17 dilaporkan terjatuh ke dalam sebuah rumah penduduk di timur Ukraine, di mana lokasi pesawat itu jatuh menyembah bumi, Khamis lalu.

Menurut penduduk tersebut, Irina Tipunova, dia melihat sendiri bagaimana pesawat itu meletup di udara dan kemudiannya melihat objek jatuh menyembah bumi.

“Saya mendengar bunyi yang sangat kuat dan melihat banyak objek yang mula jatuh dari udara dan kemudian saya mendengar bunyi orang mengerang kesakitan dan dia jatuh betul-betul dalam dapur rumah, yang menyebabkan bumbung rumah saya rosak teruk,” katanya memetik laporan Reuters.

Mayat penumpang wanita itu ditemui dalam keadaan bogel, masih lagi berada dalam rumah Irina kerana dia masih menunggu kehadiran pihak berkuasa untuk datang dan mengutip mayat tersebut.

Selain itu, seorang lagi penduduk tempatan yang enggan dikenali menceritakan bagaimana dia berlari keluar dari rumah selepas terdengar bunyi pesawat terbabit meletup.

“Saya buka pintu rumah dan lihat beberapa orang jatuh dari pesawat dan salah seorangnya jatuh dalam kawasan tanaman yang ditanam saya,” katanya. – MYNEWSHUB.MY ,Oleh: AUDREY LEE.

Pemberontak Dakwa Penumpang MH17 Maut Sebelum Berlepas



Ketua gerakan pemisah Ukraine yang pro-Russia mendakwa kemungkinan besar penumpang pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 sudah pun meninggal dunia sebelum pesawat berkenaan berlepas dari Amsterdam, Belanda lagi.

Biarpun bunyi dakwaan itu agak pelik, bagi pemimpin itu, Igor Girkin (gambar) yang dilaporkan laman web Straits Times berkata beberapa pihak yang berada di lokasi nahas mendapati sebahagian besar mayat dilihat sudah pun meninggal dunia agak lama.

Dia berkata sedemikian dalam satu kemaskini laman sosial Facebook versi Russia iaitu Vkontakte (VK) yang juga laman sosial kedua terbesar di Eropah selepas Facebook.

Menurut pihak berkenaan, mayat-mayat itu dilihat sudah kehilangan banyak darah dan sudah mula mereput.

Girkin yang juga merupakan seorang bekas ejen perisikan tentera Russia bagaimanapun tidak mengesahkan maklumat terbaru itu.

Pesawat MH17 jenis Boeing 777-200 ketika kejadian sedang dalam penerbangan dari Lapangan Terbang Schiphol dan dilaporkan terhempas di Ukraine berhampiran sempadan Russia semalam.


Daripada maklumat awal, pesawat itu dikatakan telah ditembak jatuh oleh peluru berpandu jenis permukaan ke udara BUK, oleh puak pemisah pro-Russia.

Kesemua 298 penumpang termasuk 15 anak kapal, telah terbunuh. – MYNEWSHUB.MY Oleh : IKA.

Antara Wajah-Wajah Penjenayah, Pembunuh penumpang dan anak kapal MH17

Insiden yang menimpa pesawat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) MH17 pastinya menjadi memori yang paling pahit pada tahun ini untuk dikenang oleh rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa di seluruh dunia.

Seramai 298 orang terkorban dalam keadaan yang penuh tragik dan ngeri hanya disebabkan kesilapan dan keangkuhan pihak pemisah Pro Rusia yang didakwa telah menembak jatuh pesawat MH17 yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, Khamis lalu.

Sehingga kini MAS telah mengesahkan sebanyak 189 penumpang berasal dari Belanda, Australia (27), Malaysia (44), Indonesia (12), United Kingdom (9), Jerman (4), Belgium (4), Filipina (3), Kanada (1), New Zealand (1) dan 4 lagi masih belum disahkan telah dikenalpasti sebagai warga Belanda.

Tindakan tidak berperikemanusian pihak yang terlibat telah dikecam oleh seluruh masyarakt dunia termasuklah pimpinan tertinggi negara-negara besar dunia.

Di bawah ini merupakan gambar-gambar pemberontak yang telah meragut 298 nyawa yang tidak berdosa malah dengan angkuhnya pula mengancam keselamatan pasukan penyiasat antarabangsa untuk memasuki lokasi nahas MH17. – MYNEWSHUB.MY


 RUSIA1

RUSIA3

RUSIA2
 Oleh: AUDREY LEE

Nenek tiri PM dan Dato Seri Hishamuddin antara terlibat nahas MH17 


Dunia dikejutkan dengan kejadian pesawat penerbangan Malaysia MH17 yang terhempas di Ukraine awla pagi semalam.

Setelah beberapa fakta didedahkan, satu daripadanya cukup mengejutkan. Ini adalah kerana, salah seorang daripada penumpang yang terbabit dalam nahas MH17 itu adalah ibu tiri kepada Dato Seri Najib dan Dato Seri Hishamuddin sendiri.

Menurut sumber yang rapat dengan keluarga kedua-dua pemimpin (sepupu) ini, salah seorang dari penumpang malang tersebut adalah Puan Sri Siti Amira Prawira Kusuma. Beliau merupakan isteri kedua kepada Tan Sri Mohd Noa lapor Malaysian Digest.

Tan Sri Mohd Noah merupakan bapa kepada Tun Raha (Ibu kepada Dato Seri Najib) dan Tun Suhaila (Ibu kepada Dato Seri Hishamuddin). Admin< sejauh mana kebenarannya tidak dapat dipastikan lagi.


Jihad ada di mana-mana: GHAFAR TEGAS TENTANG HIDANGAN ARAK DALAM PESAWAT MAS

Ketua Pramugara Mas, Abdul Ghafar Abu Bakar disegani dan dihormati rakan-rakannya kerana sikap tegas beliau menentang hidangan arak di dalam pesawat MAS.


Kariah Masjid Bukit Indah, Ampang kehilangan seorang anggota mereka yang disifatkan sebagai pejuang yang menentang penyajian arak di dalam kapal terbang apabila perginya Ketua Pramugara MAS Haji Ghaffar Abu Bakar bersama pesawat MH17 kelmarin.

Menurut rakan-rakan kariah mereka, Allahyarham Ghaffar adalah seorang yang berani melawan perintah syarikat agar tidak menghidangkan arak di dalam penerbangan yang diketuainya.

"Beliau seorang yang suka solat malam, mengaji dalam penerbangan dan menjadi mutawif (pemandu ibadat haji dan umrah) kawan-kawannya semasa umrah," tulis rakannya, Halim Hassan dalam komuniti Whatsapp Masjid Bukit Indah yang kini disebarkan melalui sosial media.

Ghafar adalah ketua pramugara pesawat MH17 yang terhempas selepas ditembak menggunakan peluru berpandu darat ke udara di timur Ukraine dalam perjalanannya dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.

Beliau meninggal bersama 298 yang berada di atas pesawat Boeing 777 tersebut.

Turut meninggal adalah kesemua 14 krew MH17 yang bersama Ghafar mengendalikan penerbangan itu.

Menurut rakan-rakan masjid Bukit Indah itu, selain membuat bantahan kepada MAS tentang penghidangan arak di dalam kapal terbang, Ghafar pernah menulis kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan para mufti agar mengeluarkan arak dari sajian dalam pesawat MAS.

Ghafar juga, kata Halim, pernah meminta pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishamuddin Hussein agar membenarkan para pramugari beragama Islam untuk memakai tudung semasa bertugas.

"Sekarang salah seorang pejuang dalam jihad kita menentang alkohol dijemput pergi dahulu... tetapi kita akan teruskan perjuangan ini," kata beliau dalam Whatsapp.

Walaupun Malaysia diisytiharkan sebagai negara Islam oleh pemimpinnya, MAS sebagai sebuah syarikat penerbangan milik negara masih menghidangkan arak dalam penerbangan.

Ia dibuat berdasarkan permintaan dan juga amalan biasa dalam mana-mana syarikat penerbangan utama dunia.

Moga Allah mencucuri rahmat ke atas Allahyarham dan ditempatkan bersama roh para anbia, syuhada dan solihin. ~ Themalaysianinsider - Al Fatihah.

Menteri Luar Ukraine sahkan 181 mangsa nahas MH17 dijumpai - ANTARAPOS.COM



Post Pic
UKRAINE: Pekerja-pekerja kecemasan meneruskan usaha pencarian di kawasan bangkai pesawat Malaysia Airlines (MAS) terhempas yang dipercayai ditembak oleh puak pelampau di Ukraine dekat sempadan Russia malam Khamis.

Menurut Menteri Luar Ukraine Andriy Sybiga, 181 mayat telah ditemui pada Jumaat.

Sybiga turut berkata kesemua mangsa korban akan dihantar kepada Kharkiv, sebuah agensi kerajaan untuk dikenalpasti.

MAS dalam kenyataannya berkata, mangsa terkorban termasuk dari Belanda seramai 189 orang, Malaysia (44), United Kingdom (9), Belgium (4), Jerman (4), Filipina (3), Kanada (1) dan New Zealand (1).

Pihak Ukraine telah mula mengadakan siasatan di peringkat antarabangsa untuk mengenalpasti pihak yang bertanggungjawab ke atas serangan pesawat MH17 tersebut, walaupun laluan ke lokasi insiden sukar dan berbahaya.

Kawasan insiden itu terletak berdekatan dengan ibu kota Donesk, yang merupakan daerah puak pemisah bangkit menentang rejim Kiev April lalu.

Puak pemisah Ukraine telah bersetuju untuk menghulurkan bantuan ke atas siasatan insiden yang menimpa pesawat MH17 tersebut dan turut menjanjikan laluan selamat untuk pihak penyiasat antarabangsa ke kawasan nahas itu.

Kiev membantah kenyataan tersebut dengan mengatakan pihak pemisah telah menghalang pegawai-pegawai Ukraine tiba ke lokasi nahas tersebut.- ANTARA.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR