Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Saturday 23 June 2012

Begini Cara Anak Jantan!

Tiada arahan jangan debat, kata Saifuddin

NONETimbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah berkata, Umno tidak mengeluarkan sebarang arahan tutup mulut kepada anggota parti daripada berdebat dengan ahli politik pembangkang.

"Saya fikir ita pandangan perdana menteri, tetapi tiada teguran (kepada ahli), tiada arahan tutup mulut. Jadi saya tidak fikir debat saya dengan Timbalan Presiden PAS Salahuddin Ayub akan jadi yang terakhir," katanya.

Saifuddin berkata demikian ketika menjawab soalan peserta dalam program bicara santai UndiMalaysia di Kuala Lumpur hari ini yang dihadiri kira-kira 30 anak muda.

Beliau ditanya sama ada debatnya dengan Salahuddin pada 19 Mei lalu yang terakhir ekoran kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam bahawa debat bukan budaya politik secara menyeluruh dalam sistem kita.

Saiffuddin yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno pada 19 Mei lalu berdebat dengan Salahuddin sama ada demonstrasi mengukuhkan amalan demokrasi dalam wacana anjuran Sinar Harian di Shah Alam.

Pada hari yang sama dua pemimpin BN - Naib Presiden MCA Gan Ping Sieu dan wakil rakyat Umno Abdul Rahman Dahlan - turut berdebat dengan wakil PKR dan PAS dalam program anjuran Malayiakini di Kuala Lumpur berhubung kedudukan demokrasi di Malaysia.

Fenomena itu dilihat memberikan tekanan kepada Najib yang sering didesak pembangkang supaya berdebat dengan ketua mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung isu-isu semasa yang melibatkan kepentingan umum.

ABU: Tak kira apa fahaman politik....berani mau ada...baru JANTAN? PM ada bran?Tahniah panglima-panglima tempur UMNO,PAS,PKR dan MCA yang berani berdebat. Dapat membuka minda rakyat.Tidak dapat dimanipulasi oleh pihak ketiga (media arus perdana yang pro parti pemerintah).Lebih elok debat secara langsung di saluran perdana. 

Najib: Debat bukan budaya kita
  • Zulaikha Zulkifli
  • 7:19PM Jun 22 2012
 
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak terus mengelak apabila ditanya mengenai cabaran yang dikemukakan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengadakan debat.

Katanya debat tidak semestinya dilihat sebagai satu budaya tetapi mesti dilihat mengikut kepada keadaan.

"Kita tengok keadaan. Kalau perlu debat antara pemimpin, perlulah ada debat. Tapi ia bukan budaya politik secara menyeluruh dalam sistem kita.

"Yang penting sekali rakyat ada maklumat secukupnya (dalam) membuat pilihan.

"Dan kita beri peluang parti-parti politik untuk menyiarkan manisfesto masing-masing bila sampai pada masanya," katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat majlis tertinggi Umno di ibu negara petang ini.

Ditanya sekiranya lanjut sekiranya beliau menolak untuk berdebat dengan Anwar, Najib sekadar berkata rakyat ada maklumat secukupnya untuk membuat keputusan.

"Saya tak kata apa. Saya kata itu bukan... Yang penting sekarang ini rakyat ada maklumat secukupnya untuk membuat keputusan sama ada agenda kita lebih baik atau pembangkang,"  katanya.

Najib turut berkata, bukan soal debat yang menjadi keutamaan, sebaliknya, maklumat kepada rakyat mesti dikhabarkan.

"Sama ada kemampuan kita laksanakan, tunaikan ataupun pembangkang (yang) lebih meyakinkan rakyat," kata Najib lagi.

PKR S'gor makin serius

Sementara itu, mengulas mengenai perkembangan yang berlaku dalam PKR Selangor, Najib berkata kemelut dalaman yang melanda parti pembangkang itu menunjukkan perbalahan di antara pemimpin parti itu semakin serius.

Bernama melaporkan Najib sebagai berkata rakyat sudah bijak membuat penilaian mengenai perpecahan serius yang melanda kepimpinan PKR Selangor sehingga ada pemimpinnya meletak jawatan secara tiba-tiba.

Menjawab satu soalan, Najib berkata andaian bahawa kemelut PKR itu berpunca daripada masalah individu tertentu dalam parti tersebut kini terzahir secara terbuka.

"Punca itu masing-masing kena buat kesimpulan apa punca perbalahan itu, tetapi nampaknya perbalahan semakin serius," katanya seperti dipetik dalam laporan tersebut.
 http://www.malaysiakini.com/

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR