Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Sunday 17 June 2012

Nizar harus segera minta maaf kepada Sultan, rakyat Johor

Wartawan Sinar Harian
17 Jun 2012
Datuk Seri Ir Muhammad Nizar Jamaluddin
Timbalan Pesuruhjaya Pas, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin,
masih punya sokongan dan pengikut tersendiri

SHAH ALAM – Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mahu Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin segera mohon perkenan ampun daripada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan maaf   kepada seluruh rakyat negeri itu daripada terus berdalih menuduh pihak media pula dengan pelbagai tuduhan.

Setiausaha AgungPerkasa, Syed Hassan Syed Ali berkata, penghinaan yang dilemparkan kepada SultanJohor dengan mengatakan baginda membazir wang hanya kerana nombor pendaftaran WWW1 amat dikesalkan.

Sebagai anak jati Johor,Syed Hassan meluahkan perasaan marahnya apabila baginda yang berjiwa rakyat itu dihina sebegitu rupa oleh wakil rakyat dari antara negeri yang turut punyai raja.

“Penghinaan terhadap baginda tidak dapat diterima rakyat Johor dengan mengatakan wang pembelian nombor pendaftaran bernilai RM520,000 lebih baik menyediakan berpuluh rumah untuk rakyat miskin.“Kenyataan ini jelas  menghina Tuanku seolah olah baginda tidak pernah membantu rakyat, memberikan persepsi buruk terhadap negeri kami padahal Sultan Ibrahim, raja berjiwa rakyat,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Jelas beliau, Mohammad Nizar perlu diingatkan bahawa Sultan Johor sebenarnya boleh melobi kepada Perdana Menteri (PM) atau Menteri untuk dapat nombor pendaftaran itu tetapi baginda tidak berbuat demikian.

Menurutnya, Sultan Ibrahim telah mencemar Duli bersama rakyat menawarkan harga seperti kebanyakan orang lakukan semata-mata mahu bertindak secara adil.

“Mohammad Nizar sepatutnya tahu bahawa rakyat biasa yang melakukan pembidaan bukanlah dari kalangan mereka yang berpendapatan rendah sebaliknya memiliki kewangan dan harta yang berjuta.“Tiada persoalan yang  timbul  sekiranya baginda Sultan mahu bersaing dengan mereka walaupun baginda boleh menggunakan kedudukan tuanku sebagai Sultan,” katanya.

Tambahnya, wang tersebut digunakan untuk kegunaan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bagi pelbagai tujuan dan kebaikan jabatan tersebut bukan pembaziran semata-mata.

Beliau berkata, Mohammad Nizar bernasib baik kerana walaupun Sultan Johor murka, namun baginda tidak mahu ambil tindakan terhadapnya.“Mohammad Nizar sepatutnya bersyukur dengan keadaan ini bukan terus berdalih dengan menyalahkan media terhadap laporan yang dikeluarkan  sebelum ini, sebaiknya adakan sidang media khas bagi mohon maaf kepadaSultan dan rakyat Johor,”katanya.
 
ABU: Kami hanya ingin tahu apakah hukum membida nombor pendaftaran dengan nilai yang tinggi ini dibenarkan syarak. Wahai tuan-tuan mufti, segeralah memberikan ulasan. 
 
 

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR