Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Saturday 23 June 2012

Tak Kisah, Asal Bukan UMNO (ABU)

Pas ganti Pkr
Wartawan Sinar Harian
23 Jun 2012
Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man

TEMERLOH – PKR yang berkira-kira untuk bertanding di kerusi Parlimen Temerloh pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang mungkin terpaksa melupakan hasrat itu apabila Pas turut mahukan kerusi yang sama.

Pas yang kini mempunyai kedudukan kukuh di Kuala Semantan berhajatkan kerusi itu untuk calonnya selepas DAP berkemungkinan besar kekal bertanding di Dun Mentakab dan PKR pula bertanding di Lanchang.

Perkiraan awal Pakatan Rakyat (PR) sememangnya telah menetapkan PKR akan kekal bertanding di Parlimen Temerloh namun ‘suarasuara’ dari akar umbi kedengaran akhir- akhir ini mahukan Pas merebut jawatan itu untuk bertanding dengan calon BN nanti.

Jika Pas beria-ria mahukan kerusi itu untuk calonnya sudah tentu dalam perkiraan mereka calon yang akan dipertandingkan nanti bukan calang-calang orangnya.

Menurut sumber dalaman Pas, memang ada suara yang kuat dari peringkat bawahan hingga pucuk pimpinan yang mahu Pas mengambil alih kerusi Parlimen Temerloh daripada PKR.

Kata sumber itu, desakan itu berasaskan kepada kekuatan Pas yang semakin kukuh di Dun Kuala Semantan khasnya dan di Temerloh sendiri amnya.

“Ahli Pas peringkat akar umbi memang mahukan parti itu kembali bertanding di kerusi Temerloh yang sebelum ini diserahkan kepada PKR pada PRU12 lalu.

“Mereka merasakan sudah tiba masanya calon Pas diletakkan bertanding di situ berdasarkan kepada kekuatan semasa parti. Lebih-lebih lagi kawasan Kuala Semantan memang jadi kubu kuat Pas,” katanya.

Menurut sumber itu lagi, sebelum ini, Ketua Penerangan Pas Pusat yang juga Pesuruhjaya Pas Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dikhabarkan bersedia bertanding di mana-mana kawasan dalam Pahang.

“Ada kemungkinan Tuan Ibrahim akan beralih arah ke Parlimen Temerloh kerana selain beliau, mungkin calon lain agak kurang berkemampuan,” katanya.

PR masih berbincang

SEMENTARA itu, Setiausaha Pas Negeri, Roslan Zainal mengakui memang ada permintaan daripada Pas untuk bertanding di kerusi Parlimen Temerloh.

Bagaimanapun katanya, perkara itu masih di peringkat perbincangan PR di peringkat Pusat dan apa juga keputusan Pas tetap akur.

Beliau turut mengesahkan antara nama yang dicadangkan sebagai calon Pas di Parlimen Temerloh ialah Tuan Ibrahim.

Pengerusi PKR Pahang Datuk Fauzi Abdul Rahman turut mengesahkan bahawa Pas ada meminta kerusi Parlimen Temerloh untuk PRU akan datang.

Menurutnya, perkara itu bagaimanapun bergantung kepada persetujuan bersama, setakat ini kerusi Parlimen Temerloh kekal untuk PKR.

“Saya yakin dengan Pas, walaupun ada permintaan dari mereka tetapi Pas adalah sebuah parti yang berdisiplin dan jika ada pertukaran itu semua bergantung kepada persetujuan bersama.

“Bagi Dun Lanchang pula, kita akan kekal bertanding dan sudah ada beberapa senarai calon untuk itu nanti,” katanya.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR