Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Thursday 3 July 2014

“Semoga Ku Nan mendapat hidayah” – Lim Lip Eng


KUALA LUMPUR, 4 JULAI: Setiausaha DAP Kuala Lumpur Lim Lip Eng menganggap usaha Menteri Wilayah Datuk Seri Tengku Adnan Mansor yang berniat ‘membersihkan’ golongan fakir miskin dan gelandangan di ibu kota menunjukkan beliau sememangnya memandang jijik golongan itu.


“Sangat mengejutkan apabila seorang menteri ternyata tidak pun mempedulikan nasib rakyat miskin malah mahu menghukum mereka pula. Bukan itu sahaja, mereka yang menderma juga mahu disamannya.

“Ini sangat luar biasa. Saya belum pernah melihat seorang Muslim yang begitu keras hatinya sehingga sanggup mengeluarkan arahan sebegini dangkal di bulan mulia ini, ketika umat Islam berlumba-lumba membuat kebajikan,” katanya dalam satu kenyataan.

Sebelum ini, Tengku Adnan mengeluarkan arahan bahawa sesiapa yang didapati memberi sedekah akan disaman. Beliau juga menghalang mana-mana badan sukarelawan untuk meneruskan kegiatan agihan makanan percuma dalam lingkungan dua kilometer daripada kawasan Bukit Bintang.

Arahan itu dikeluarkan kononnya untuk menjaga imej negara dan segera mengundang kritikan ramai, termasuk daripada kolektif Dapur Jalanan Kuala Lumpur yang menyifatkan kerajaan tidak berhak menentukan tempat mereka menjalankan agihan makanan.

Laman Facebook Tengku Adnan juga diserang ramai pengguna Facebook yang meninggalkan komen menghentam beliau dan memuat naik poster bertulis “feeding people is not a crime.”

Sehubungan itu, Lip Eng menggesa Adnan cepat-cepat bertaubat, apatah lagi di bulan Ramadan ini ketika amalan seperti besedekah sangat dianjurkan agama.

“Di bulan yang mulia ini, saya rasa begitu pelik melihat seorang menteri Umno beragama Islam tiba-tiba mengisytihar perang terhadap amal kebaikan, bersedekah dan memberi makan fakir miskin.

“Rakan-rakan Melayu dalam DAP mengajar saya bahawa, apabila matinya seseorang Muslim, terputuslah daripadanya semua perkara kecuali tiga: anak yang baik yang mendoakannya, ilmu yang bermanfaat dan sedekah.

“Maka saya menggesa beliau menarik balik arahan yang tidak berperikemanusiaan itu. Semoga Ku Nan mendapat hidayah,” katanya lagi. -Roketkini.com.

MP Serdang ajak puasa sehari, solidariti bersama umat Islam Xinjiang


KUALA LUMPUR, 3 JULAI: Rakyat Malaysia harus menyatakan sokongan mereka kepada umat Islam di Xinjiang, China, yang dilarang kerajaan wilayah itu daripada menunaikan ibadah berpuasa di bulan Ramadan.

Sebagai tanda solidariti dan sokongan terhadap hak umat Islam di sana untuk menjalankan kewajipan agama mereka, Ahli Parlimen Serdang Ong Kian Ming mengajak seluruh rakyat Malaysia bukan-Muslim berpuasa selama sehari.

“Saya secara khusus ingin menyeru rakyat bukan Islam di Malaysia untuk bangun menyokong kebebasan beragama bagi semua kumpulan minoriti di seluruh dunia, dengan berpuasa sehari pada bulan mulia ini bersama-sama rakan Muslim kita,” katanya.

Kian Ming dalam kenyataannya hari ini mengecam penindasan dilakukan kerajaan China yang mengeluarkan arahan melarang penjawat awam, guru dan pelajar daripada menjalankan kewajipan itu.

“Saya mengecam sekeras-kerasnya tindakan menindas itu. Larangan itu bermakna memaksa umat Islam di sana untuk tidak mematuhi salah satu daripada rukun Islam.

“Ini bertentangan dengan prinsip kebebasan beragama, iaitu kebebasan untuk seseorang menjalankan amalan agama yang dianutinya,” tegasnya.

Larangan tersebut mula dikuatkuasakan sejak beberapa tahun lalu dan sudah mula dimuat naik oleh beberapa jabatan kerajaan daerah sejak minggu lalu.

Stesen milik kerajaan Bozhou Radio and TV University dalam lamannya menyatakan, larangan itu dikenakan kepada semua anggota parti, guru dan golongan muda.

Menurut Kian Ming lagi, beliau sendiri mulai berpuasa sepanjang bulan Ramadhan sejak tahun lalu kerana amalan itu membolehkannya berkongsi pengalaman berpuasa bersama-sama umat Islam. – Roketkini.com

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR