Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Thursday 25 September 2014

PRK Pengkalan Kubor: BN Menang Majoriti Lebih Besar

TUMPAT 25 Sept. - Barisan Nasional (BN) mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor selepas calonnya, Mat Razi Mat Ail menang dengan majoriti 2,635 undi.

Pada Pilihan Raya Kecil (PRK) yang berlangsung hari ini, Mat Razi memperoleh 9,961 undi menewaskan calon Pas, Wan Rosdi Wan Ibrahim (7,326 undi) dan calon Bebas, Izat Bukhary Ismail Bukhary (38 undi).

Pada PRU 13 yang lalu, Allahyarham Datuk Noor Zahidi Omar (BN ) mendapat 10,174 undi,Saharun Ibrahim(PKR) mendapat 8,438 undi dan Izat Bukhary Ismail Bukhary (BEBAS) 85 undi. Datuk Noor Zahidi Omar menang dengan kelebihan1,736 undi - UTUSAN

Pengkalan Kubor pangkalan tarbiah - Fadhli

ASLANI M |

 
TUMPAT: Biar pun Umno dan BN menang bergaya dengan majoriti 2,635 undi pada pilihan raya kecil Pengkalan Kubor, namun berlaku kemerosotan jumlah majoriti BN di beberapa kubu tradisinya.

Antaranya Jubakar Darat, Bendang Pak Yong dan Teluk Jering. Bagaimanapun jumlah undi BN melonjat di UPU Simpangan, tempat tinggal calon BN, Mat Razi Mat Ail.

Pakatan Rakyat pula kehilangan penguasaan di UPU Telaga Bata apabila jumlah majoriti berpindah kepada BN di mana menang kelebihan 115 undi.

Sedangkan pada PRU lepas calon PKR, Shaharun Ibrahim menang 67 undi. Majoriti Umno juga meningkat UPU Pengkalan Kubor apabila berlaku pertambahan sebanyak 83 undi.

Pakatan juga kehilangan banyak undi di UPU Geting iaitu apabila menang majoriti 216 undi berbanding 524 undi pada PRU lepas.

Pakatan turut hilang undi UPU Kampung Tebing sebanyak 58 undi berbanding majoriti 165 undi pada pilihan raya umum tahun lepas.

Ketua Pemuda PAS Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari berkata, kalah menang adalah adat dalam pertandingan termasuklah medan pilihan raya.

“Apa pun tahniah kepada semua jentera PRK N01 Pengkalan Kubur. Anda telah melakukan yang terbaik.

“Semoga setiap amalan diganjari Allah SWT. Pengkalan Kubur Pengkalan Tarbiyah,” ujarnya.

Penghulu Simpangan, Saari Abdul Kadir berkata, beliau membuat bantahan terhadap pegawai tempat mengundi (PO) kerana mengundi bagi pihak pengundi warga Siam yang uzur di tempat mengundi Sekolah Kebangsaan Simpangan.

“Saya bantah enam kes PO mengundi bagi pihak warga emas Siam yang uzur. Sepatutnya anak mereka yang dibenarkan mengundi bagi pihak ibu bapa yang uzur,” katanya.

Sementara itu sumber yang rapat dengan Umno mendakwa parti itu membelanjakan sekurang-kurang RM40 juta dalam misi mempertahankan Dun Pengkalan Kubor.

Katanya, Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed bekerja keras sehingga beliau lebih banyak masa berada di Pengkalan Kubor berbanding Kuala Lumpur dan Jeli. - HARAKAH.

Saya tetap bertugas kepada rakyat – Wan Rosdi

SALMAH MAT HUSAIN | .

TUMPAT: Calon Pakatan Rakyat daripada PAS pada PRK Pengkalan Kubor, Wan Rosdi Wan Ibrahim, mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang berusaha membantunya sepanjang kempen pilihan raya berlangsung.

Katanya, ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada rakan-rakan parti Pakatan Rakyat khusus PKR dari semua peringkat cabang dan negeri yang membantunya.

“Terima kasih kepada petugas-petugas peringkat kawasan di negeri ini serta petugas seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak yang turut membantu.

“Terima kasih juga pada pengundi calon Pakatan Rakyat. Tidak ketinggalan juga anak-anak muda yang inginkan perubahan, petugas keselamatan yang menjalankan tanggungjawab dengan baik,” ujarnya di sini.

Beliau turut melahirkan rasa syukur kerana PRK Pengkalan Kubor berjalan baik serta tidak ada insiden yang buruk.

“Saya akan bertugas seperti biasa kepada rakyat seperti sebelum ini,” katanya. - HARAKAH.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR