Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Friday 25 May 2012

Ke arah Politik Matang, Bersediakah Rakyat Malaysia?

Debat PM-Anwar tidak perlu - Tengku Adnan

KUALA LUMPUR 23 Mei - Tidak perlu debat di antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berikutan kredibiliti ketua pembangkang itu yang sering dipersoalkan dalam kelicikannya mengada-adakan cerita dan gemar berbohong.

Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, tidak seperti pakatan pembangkang, BN bukanlah parti yang bercakap bohong dan tidak menepati janji-janjinya kepada rakyat.

"Tidak perlulah moderator debat semalam (pensyarah Universiti Islam Antarabangsa, Dr. Mazlee Malik) mengajukan cadangan supaya Perdana Menteri berdebat dengan Anwar kerana semua maklum bahawa geng-geng pembangkang ini, apatah lagi Anwar akan sengaja (dalam debat itu nanti) nak cetuskan suatu keadaan untuk mendapatkan 'mileage' politik.

"Lagi pun ada perkara-perkara lain yang lebih penting dari politik dengan Perdana Menteri sendiri ketika ini bekerja keras nak pastikan nasib rakyat terus terbela.

"Kita nak pastikan janji kita ditunaikan untuk rakyat sebab kalau tengok di Selangor sendiri yang diperintah oleh kerajaan negeri PKR banyak sungguh janji masih belum ditunaikan.

''Tambah lagi sistem politik kita berbeza dengan di Eropah dan Amerika Syarikat... di sini tidak ada presidential election (pilihan raya Presiden)," kata beliau kepada Utusan Malaysia hari ini.

Beliau mengulas cabaran yang dilontarkan Dr. Mazlee, pengendali debat bertajuk Pemansuhan PTPTN dan Hala Tuju Pendidikan Tinggi yang berlangsung di Kompleks Karangkraf kelmarin supaya Najib berdebat dengan Anwar mengenai isu-isu politik tanah air.

Debat anjuran akhbar Sinar Harian berkenaan melibatkan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin dan Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Rafizi Ramli. - Utusan Melayu.

Malulah sikit, kita sudah 54 tahun merdeka - Tamrin

Ahmad Danial, 25 Mei 2012
MELAKA: Vateran Umno, Tamrin Ghafar kesal dengan tindakan partinya itu yang sejak kebelakangan ini menggunakan samseng untuk mengganggu ceramah Pakatan Rakyat.

"Malulah sikit dengan tindakan samseng baling batu, telur dan lain-lain, kita sudah merdeka lebih dari 54 tahun, takkan masih nak mengamalkan politik macam ini".

"Saya seru pemimpin Umno supaya bertindak matang dan bukan kebudak-budakan macam ini" tegasnya yang merupakan anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba.

Beliau berkata demikian pada ceramah anjuran Majlis Tindakan Dun Ayer Molek di sini malam tadi.

Sementara itu Tamrin berkata, beliau rela dipecat dari Umno demi menegakkan kebenaran dan menentang penyelewengan.

"Saya masih ahli Umno, saya rela dipecat dari Umno demi rakyat, demi menegakkan kebenaran dan menentang penyelewengan," ujarnya yang juga bekas Pengerusi MARA.

"Umno ibarat kereta yang rosak dan buruk, saya seorang mekanik baiki yang mana skru longgar dan goyang," katanya.

PAS khuatir kempen PRU-13 dicemari keganasan

Abdul Aziz Mustafa, 25 Mei 2012
KUALA LUMPUR: PAS tidak menolak kemungkinan serangan berterusan terhadap ceramah dan majlis Pakatan Rakyat (PR) adalah sebagai amaran dari pihak tertentu bahawa mereka akan menggunakan keganasan dalam pilihan raya akan datang.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata, perkara itu tidak mustahil berlaku jika melihat kepada tren kebelakangan ini yang mengupah samseng jalanan melakukan serangan fizikal terhadap pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat.

"Semakin hampir pilihan raya, semakin banyak kita mendengar berita serangan dan keganasan parti tertentu terhadap ceramah-ceramah dan majlis-majlis PR.

"Rakyat hendaklah bersedia menghadapi kemungkinan mereka akan mengganas habis-habisan terutama dalam tempoh berkempen pilihan raya umum akan datang asalkan dapat mempertahankan kuasa," katanya.

Insiden terbaru ialah apabila batu dan telur dibaling dari kawasan ceramah Umno ke tempat Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang berucap di Apartmen Pantai Permai, Lembah Pantai malam tadi.

Seorang warga emas yang menghadiri ceramah itu cedera dan berdarah di kepalanya akibat serangan itu.

Bagi Mahfuz, apa yang berlaku itu menyebabkan rakyat melihat Umno sanggup melakukan apa sahaja asalkan dapat mematahkan gerakan PR untuk meyakinkan rakyat.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu menyifatkan apa yang berlaku itu menunjukkan Umno semakin cemas dan takut kehilangan kuasa.

"Bagi memastikan mimpi ngeri mereka itu tidak menjadi kenyataan, mereka memilih keganasan untuk menakut-nakutkan rakyat," katanya.

Mahfuz berkata, kalau sebelum ini kumpulan pengganas masuk menceroboh dan menyerang ceramah dan majlis PR untuk menunjuk handal, tetapi sekarang mereka memilih menyerang dari jauh dan selepas itu mereka menafikan mereka yang melakukan perbuatan itu.

"Tidak perlulah baling batu sembunyi tangan kerana rakyat tahu siapa yang ada kepentingan untuk menyerang ceramah-ceramah dan majlis-majlis PR.

"Tanpa perlu berfikir pun rakyat boleh memberikan jawapan serta merta siapa pengganas yang menyerang  ceramah-ceramah dan majlis-majlis PR sehingga berkali-kali mengakibatkan pertumpahan darah," katanya.

Mahfuz meminta rakyat membuat keputusan adakah mereka mahu negara ini diperintah oleh parti gangster atau Pakatan Rakyat.

Ceramah diserang.
 Sidang media ceramah diserang.
ABU:Hanya pemimpin yang ikhlas beradi berbicara secara terbuka dan berhadapan.Umum telah mengtahui, pihak-pihak yang sering dikaitkan dengan ketegangan dan kekecohan.Mereka harus diadili oleh kuasa rakyat dengan seadil-adilnya pada PRU ke 13.

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR