Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Wednesday 21 May 2014

Memanglah En Khairi Oi....Hanya Segelintir Melayu Sertai DAP Namun Melayu Akan Sokong Siapa Sahaja Jika Lawannya UMNO dan BN...

Dyana bukan ancaman BN, hanya sedikit Melayu sertai DAP - Khairy

Khairy Jamaluddin Abu Bakar tidak melihat Dyana Sofya Mohd Daud‎ sebagai ancaman kepada ‎Barisan Nasional (BN) kerana calon DAP bagi Parlimen Teluk Intan itu hanyalah sebilangan kecil Melayu yang menyertai DAP.

Ketua pemuda Umno itu berkata BN tidak sesekali berasa tergugat dengan Dyana kerana Datuk Mah Siew Kong adalah orang tempatan yang mampu memenangi pilihan raya kecil (PRK) itu.

"Kami tidak terjejas buat masa ini. Saya tidak lihat ribuan orang Melayu menyertai DAP‎. Dyana hanyalah seorang daripada bilangan yang sangat sedikit golongan muda Melayu sertai DAP."Ini tidak mengancam kami dan apa yang penting di Teluk Intan, kami membawa calon berkredibiliti dari parti kami," katanya semasa sesi bertemu pengundi di Menara Condong malam ini.

The Malaysian Insider hari ini melaporkan Mah menganggap dirinya sebagai calon underdog meskipun beliau adalah anak tempatan di kawasan itu.

Katanya, BN hanya memiliki peluang sekitar 45% untuk memenangi PRK kali ini dan sokongan pengundi Cina perlu dipertingkatkan.

Pada sidang media sama, Khairy berkata walaupun DAP menampilkan calon muda untuk berdepan dengan Mah, tetapi presiden Gerakan itu dapat memberikan apa yang diperlukan oleh penduduk Teluk Intan.

Katanya, pengundi muda pada hari ini lebih bijak membuat pertandingan dan tahu siapakah yang lebih layak untul dipilih sebagai wakil rakyat di kawasan itu.

"Apa yang dia (Dyana) buat, itu masalah dia. Saya fikir kami ada calon yang boleh menang dan calon yang orang di Teluk Intan tahu boleh membawa perubahan di kawasan ini.

"Tak semestinya calon muda akan mendapat sokongan orang muda. Itu cuma andaian sahaja. Saya percaya anak muda di Teluk Intan akan melihat kepada kedudukan keseluruhan," katanya.

Mengulas mengenai Dyana Sofya diganggu oleh pemuda yang mengenakan ‎logo BN semasa sedang berkempen, Khairy berkata perkara itu akan disiasat secara teliti oleh parti.

Katanya, Umno sentiasa mengingatkan penyokongnya agar tidak menganggu kempen parti lawan.

"Saya ada baca laporan. Kita akan buat siasatan. Pertamanya kita kenal pasti dan sahkan bahawa yang kacau adalah Pemuda BN dan bukan orang yang menyamar.

"Jika Pemuda BN, kita akan ambil tindakan kerana kita dah beritahu jangan kacau calon lawan. Kita bertanding cara anak jantan.

"Tiada tempat untuk bertindak liar atau sebagai samseng," katanya. TMI

1 comment:

  1. Cakap apa sajalah Khairy untuk sedapkan hati dan telinga ngok2 umno. Tapi hakikatnya semua boleh lihat bagaimana disebabkan Dyana seorang, pemimpin2 umno dari Mahathir sampai ke menteri2 termasuk awak begitu gelabah dan membebel macam orang dirasuk hantu.Walhal Dyana sebelum ini hanyalah seorang setiausaha kepada LKSiang.

    ReplyDelete

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR