Perlembagaan UMNO

Blog List UMNO - 22 BLOG

Blog List Parti Keadilan Rakyat

http://1.bp.blogspot.com/-zjJ2GnwCIug/TtZZunD6qSI/AAAAAAAAAVk/q1bWTzwQHto/s142/Partai_Keadilan_Rakyat_logo_1.jpg

Blog List DAP

http://3.bp.blogspot.com/-iCPusw-ZyaI/TtZY53tPYNI/AAAAAAAAAVY/j-R_KaTh1UI/s112/bendera%2B-%2BCopy.jpg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM

JOM

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???

Nak Tumpang Duduk-duduk di Sini Boleh???
Powered by Blogger.

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

Blog List Barisan Nasional dan Pro Barisan Nasional

293 blogs (Show All)

Tuesday 26 August 2014

Celaka Apakah Ini?

Wanita Malaysia Terlibat Lakukan Jihad Seksual  di Syria dan Iraq?

Wanita Malaysia dipercayai menyertai pasukan kumpulan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis) untuk menawarkan Jihad Al-Nikah atau jihad seksual, kata pegawai kanan risikan kepada The Malaysian Insider.

Pihak berkuasa mengesahkan tiga wanita Malaysia pergi ke Timur Tengah untuk menyertai pasukan Isis.

Jihad Al-Nikah merujuk kepada konsep kontroversi iaitu wanita Sunni dikatakan menawarkan diri mereka dalam bentuk peranan memenuhi keperluan seksual pejuang yang memperjuangkan undang-undang Islam.

Konsep itu berasal daripada fahaman Wahhabi sekitar 2013, yang menyeru penyokong wanita Sunni untuk tampil melakukan jihad seks dan menyemarakkan moral pejuang terhadap regim Bashar al Assad di Syria.

“Wanita ini dipercayai menawarkan diri mereka untuk melakukan hubungan intim kepada pejuang Isis yang cuba memperkenalkan peraturan Islam di Timur Tengah.

“Konsep ini mungkin kelihatan kontroversi tetapi ia semakin berkembang apabila sesetengah wanita Islam di sini bersimpati dengan kepayahan Isis,” kata seorang pegawai risikan kepada The Malaysian Insider.

Enggan didedahkan identitinya, pegawai itu berkata seorang wanita Malaysia berlepas ke Timur Tengah pada Disember tahun lalu.

“Wanita itu, berusia 30-an, pergi ke Turki sebelum bertemu dengan orang tengah yang membantunya melengkapkan perjalanan ke Syria melalui jalan darat.

“Seorang lagi wanita Malaysia berusia 40-an dipercayai bekerjasama dengan pasukan Isis pada April tahun ini,” kata sumber.

Pegawai risikan berkata, bukan wanita Malaysia saja yang melakukan jihad seksual kerana ada juga wanita Islam lain terbabit.

“Pertukaran risikan dengan beberapa negara mendedahkan wanita Islam Sunni dari Australia dan United Kingdom juga menyertai Isis,” katanya.

Pegawai risikan berkata, Isis mengeluarkan dekri atau edik pada Jun tahun ini menawarkan pengerahan Jihad Al-Nikah atau jihad seksual.

“Sebaik saja selepas bandar Mosul di Iraq ditawan pasukan Isis, orang ramai diarahkan menghantar wanita tidak berkahwin berjihad untuk seks,” dedah pegawai risikan.

“Dalam pengisytiharannya, Isis mengancam untuk melaksanakan undang-undang syariah terhadap mereka yang gagal mematuhi edik atau dekri itu,” kata pegawai berkenaan.

Pegawai risikan berkata, rakan sejawatannya di Britain mendedahkan lebih 600 umat Islam British dipercayai berjuang untuk Isis.

“Jumlah itu termasuk wanita Islam British yang bukan berjuang di barisan hadapan, tetapi masih terbabit dengan melakukan jihad seksual.

“Pegawai risikan Australia mendedahkan lebih 100 wanita Islam Australia berada di Syria berjuang di smaping Isis,” kata pegawai risikan itu.

Walaupun Putrajaya pada awalnya mendedahkan kira-kira 30 rakyat Malaysia berlepas ke Timur Tengah berjuang untuk Isis, tetapi angka itu dipercayai sebenarnya lebih tinggi.

“Pemeriksaan yang dilakukan dengan rakan sejawatan kami di luar negara mendedahkan mungkin jumlah rakyat Malaysia di Timur Tengah mencecah 50 orang,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Setakat ini, 3 rakyat Malaysia dilaporkan maut di Syria ketika berperang menentang pasukan Presiden Syria Bashar Al-Assad.

Mat Soh, 53, dilaporkan terbunuh selepas dilanggar lori tangki ketika pertarungan sengit antara Isis dengan pasukan Syria minggu lalu.

Pada Jun, Ahmad Tarmimi Maliki, 26, mati selepas insiden bunuh diri yang menyebabkan lebih 20 askar Iraq maut di pangkalan mereka di Al-Anbar.

Identiti rakyat Malaysia ketiga yang maut dalam satu insiden masih belum disahkan oleh pihak berkuasa di sini.

Sejak konflik di Syria meletus pada Mac 2011, lebih 190,000 kematian dilaporkan setakat ini, menurut Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu.

Kejadian pembunuhan paling mengerikan ialah pada 20 Ogos ketika Isis melancarkan satu rakaman menunjukkan seorang lelaki yang dikatakan berjihad, bercakap dengan loghat selatan Inggeris, memenggal kepada seorang wartawan dan jurugambar warganegara Amerika, James Foley.

Foley ditangkap di Syria pada penghujung 2012. Rakaman video itu menunjukkan beliau dibunuh di kawasan padang pasir.

Video bertajuk ‘Pesanan kepada Amerika’ itu dimuat naik di YouTube sebagai amaran kepada Presiden Amerika Syarikat Barack Obama berhubung serangan terhadap militan di Iraq.

Sebelum dibunuh, wartawan berusia 40 tahun itu dipaksa membaca satu kenyataan yang menyalahkan Amerika atas kematiannya. ~tmi

  Mahu Singkirkan Presiden PAS?

 
Saya dimaklumankan oleh seorang kawan rapat dalam parti berkenaan satu perjumpaan telah diadakan di KL lebih kurang sebulan lalu dengan dengan mengumpul beberapa orang blogger pro Pakatan Rakyat.

Perjumpaan ini diketuai oleh seorang bekas wartawan dan seorang aktivis parti. Dalam perjumpaan berkenaan telah dihadiri oleh seorang kepimpinan utama parti.

Perjumpaan ini menyebut pri pentingnya menguasa media untuk menjatuhkan UMNO dan BN semasa PRU-14 nanti.

Strategi untuk mencapai penguasaan media terutama media sosial melalui 5 tahap. Antara yang disentuh iaitu tahap 3 untuk mematahkan halangan dalam dan luar parti dan juga Pakatan Rakyat.

4 halangan yang disebut dalam perjumpaan itu termasukkan golongan ulama dan pro ulama dalam PAS. Tunggak kepada ulama dinyatakan ialah Presiden PAS Hadi Awang.

Malah seorang daripada penceramah menyebut bahawa Hadi Awang bukan sahaja penghalang malahan boleh dikategorikan sebagai ancaman yang masuk kepada tahap 4.

Antara yang disarankan kepada blogger ialah menyiarkan artikel atau berita yang berbetuk negetif kepada Presiden PAS.
Malah dalam seleroh, penceramah menyebut kalau tak betul pun siarlah juga takkan Hadi nak saman dia sendiri sibut menjawab saman bukan satu malah 2.

Saya bertanya kepada kawan saya itu siapa blogger, jika boleh memberitahu saya. Kawan saya menjawab dengan selamba aje, lihat mana-mana blog yang siar artikel TMI (Malaysian Insider) tulisan Amin itu antara blog yang telah diupah dengan upah lumayan. Blog PR, dia arah untuk siar artikel itu walaupun dia tahu artikel itu salah. Malah ada mempertahankan artikel itu betul. Carilahlah... tahu siapa dia. Lihat dia ini kerja apa dan bagaimana dia boleh hidup tanpa kerja yang tetap??

Kawan saya betul ada sumbangan kewangan diberikan. Blog ini dikawan oleh cybertropper dan dia kata lagi blog ini tak boleh komen terus. Saya tanya apa maksud tak boleh komen terus? Dia kata komen pada blog ini ditapis untuk memastikan komen hanya sebelah pihak menampakkan sokongan kepada artikel yang disiar.

Saya tanya kalau begitu Sayuti pun di upah?

Ya Sayuti sekarang telah jadi satu daripada mereka. Tulisannya tidak lagi seperti dulu. Perangai Sayuti sangat buruk sebagaimana dia dulu berkawan dengan Husam apabila tak dapat 'benda' dia terus tiukam Husam dengan menulis memburuk Husam.

Saya tanya lagi berapa blogger terlibat. Katanya blogger lebih daripada 10 tapi banyakkan facebooker dan geng whatsapp.

Dia juga memberitahu saya bahawa yang menjadi jurulatih ialah orang yang pernah bekerja dengan Wan Ismail bapa Dr Wan Azizah pakar Perang Saraf UMNO.

Saya tanya adakah blogger ini sedar perbuatan salah. Dia sebenar dimomokkan saraf tak perlu kepada rasa bersalah demi untuk mencapai cita-cita.

Halangan mesti dihapuskan itu lebih utama.

Sumber FB
Wallahu a'lam!

Tuan Guru Nik Aziz Pasti Menangis Membaca Berita Ini

Aku seboleh-bolehnya tidak mahu mempercayai berita ini. Namun apabila pertimbangan dibuat berlandaskan corak perilaku PAS kebelakangan ini membuatkan aku terkedu.

Kepercayaan menyelinapi pemikiran. Tidak dapat lari. Sedikit sebanyak aku terfikir juga kemungkinannya. "Patutlah banyak perkara bertentangan dengan Islam berlaku pada hari ini" bisik hatiku. Kesal yang amat sangat. Jika aku kesal, PASTINYA Tuan Guru Nik Aziz akan menangis.

Bacalah pendedahan tulang besi pemilik blog malaysia wave

Pendedahan: Presiden PAS Sokong Kerajaang Perpaduang dgn UMNO Atas Dasar Melayu
AKHIRNYAAA!!!!!!

Rupa2nya Dr. Zuhdi Marzuki hanyalah tukang sampai sahaja.

Masej wassap beliau tempoh harisebenarnya adalah berasal dari Presiden PAS sendiri.

Mesyuarat AJK PAS Pusat hari ini menjadi bukti. Mereka yang hadzir menjadi saksi di hadapan Allah dan para Malaikatul Muqarrabin.

Ia bermula apabila seorang AJK PAS Pusat bertanya kepada Presiden adakah benar perkhabaran Presiden dan SU Agung telah mengadakan pertemuan dgn Azmin Ali.

Presiden mengatakan perkhabaran itu benar. Kalau PKR boleh curi wakil2 rakyat PAS maka PAS pun boleh berbuat perkara yang sama.

AJK yang sama bertanya lagi apa isi kandungan perbincangan dgn Azmin. Dijawab Azmin diajak masuk PAS bersama-sama dua atau tiga orang lagi ADUN PKR.

AJK yang sama menyambung pertanyaan kalau dicampur PAS yang 13 orang dengan Azmin dan 2 orang ADUN PKR bilangan cuma 16 orang. Bagaimana hendak mengadakan kerajaan?

Belum sempat Presiden menjawab dicelah oleh seorang AJK lain, adakah Presiden bersetuju untuk bekerja sama dengan UMNO.

Lantas Presiden menyatakan persetujuan malahan Presiden memberikan alsan menjaga Melayu sebagai asas perpaduan.

Ertinya Presiden PAS telah mengkonfirmasi kepada seluruh AJK PAS Pusat akan sokongan terbuka beliau kepada Kerajaan Perpaduang UMNO-PAS.

Juga, Presiden telah mendedahkan akidah Presiden yang terbaru yakni nasionalisma Melayu. Dengan kata lain Presiden PAS telah pun menukar aqidah beliau dari Islam yang syumul kepada Nasionalisma Melayu.

Apa2 pun penahahan surat sokongan kepada Wan Azizah adalah selari dgn kehendak UMNO dan BArisan Nasional serta Najib dan Rosmah.

Sila rujuk kepada mana2 AJK PAS Pusat yang hadzir dlm mesyuarat tersebut untuk konfirmasi.

Wala' kepada Presiden sekarang ini adalah wala' kepada ideologi kebangsaan Melayu.

Menurut penulis, Tuan Guru Nik Aziz telah dimaklumkan akan berita ini... wallahu a'lam.

Kepada pemberita TOLONG JANGAN KACAU TGNA-


Celakalah ORANG PENGFITNAH DAN PENYAMBUNGNYA LIDAH FITNAH

Written By FZT on 26 Ogos, 2014 | 8:13 PTG
 
GOLONGAN CELAKA TERUS MENERUS MEMAINKAN PERANAN mengfitnah pas dan seluruh jemaah Islamnya. yang mana mempercayai fitnah menambah baikkan lagi fitnah. dikeluarkan oleh TMI disambung oleh TULANGBESI yang memang sah dah celaka dan dipanjangkan oleh blogger yang mengaku ahli pas, mempercayai fitnah dari orang luar dari jemaah sendiri. 
 
Anjing anjing terus menyalak sakan menyaring suasana. nampaknya anjing fitnah terus melagukan lagu fitnahnya. apakah sebab benci kepada islam mereka beralih arah mengfitnah kepada pemimpin pas. mungkin salakan ini adalah salakan terakhir menjelang paku keranda terakhir pkr. balaci dan barua fitnah ini sudah sampai kepenghujung jalan tiada lagi jalan pulang, dan kalau pulang pun hanya kain putih menunggu mereka. tiada lagi jalan pulang kepada si celaka ini. 
 
Mungkin krisis ini banyak menampakkan muka muka celaka dalam pas dan menampakkan mana penyokong yang bermuka muka. mana ahli pas yang sudah tiada lagi citarasa islam hanya menunggu habuan dari dunia. berjuang bersama pas tiada apa yang diperolehi selain menghabiskan tenaga wang. akhirnya wajah wajah abdullah ubai semakin menampakkan diri. 
 
Munafik mula menlingkari diri. " patulah orang ganu kata ORANG KELATE NI JENIS DOK PAKA GAWA. KASIHAN tok guru nik aziz cuba membentuk jiwa rakyatnya dengan islam tapi blogger negeri dia banyak mencelakakan pas dengan fitnah yang disambung sebaiknya. Saya merujuk kepada berita yang dipaparkan oleh The Malaysian Insider (TMI) pada hari ini, 26 Ogos 2014 dengan tajuknya “Hadi tawar Azmin sertai PAS bentuk kerajaan bersama Umno, dakwa AJK Pas Pusat” adalah bukan sahaja tidak benar tetapi juga bertujuan jahat. 
 
Saya yang juga turut hadir semasa YB Mohamed Azmin Ali mengunjungi YB Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang baru-baru ini juga ingin menjelaskan bahawa intipati perbincangan adalah berkisar kepada perasaan terima kasih YB Azmin Ali kepada YB Tuan Guru yang mencalonkan nama beliau sebagai calon Menteri Besar Selangor pada 17 Ogos lalu, selain dari meminta kata nasihat dan pandangan secara umum sebagai panduan untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Tiada disebut langsung mengenai kerajaan perpaduan bersama UMNO seperti yang didakwa. 
 
Pihak kami amat kesal dengan fitnah yang sengaja diwujudkan untuk mengelirukan rakyat dan pihak TMI bertanggungjawab untuk melaporkan penafian ini dan meminta maaf secara terbuka. DR AHMAD SAMSURI BIN MOKHTAR Setiausaha Politik Presiden PAS - See more at: http://freezoneterengganu.blogspot.com/
ABU: Hanya sekadar memaparkan berita-berita yang berkemungkinan palsu dan datangnya dari "lidah-lidah syaitan".

بسم الله الرحمن الرحيم

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.
(Surah al-Hujurat [49]: 6)

No comments:

Post a Comment

JOM TAMBAH ILMU

Blog-blog Sosialis, Pro Sosialis, Pro Syiah,ABU,ABCD,ABU (Asal Bukan Ustaz ) UMNO dan Lain-lain

Blog list 2 (241)

SUMBER DAN BERITA TERKINI

Catatan Terkini dan Terdahulu Di dalam Blog Ini

Kandungan Blog

Blog List 1 - 31

Blog Politik Dan Separa Politik (82)

PERLEMBAGAAN PAS

Blog List PAS -198 Blogs (Show All)

Jom Klik Iklan

Bilangan Login

Jumlah Tetamu Yang Sudi Berkunjung

Free Auto Malaysia Backlinks

widgeo.net

Search This Blog

FB

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....

Yang Telah Berlalu Biarkan Berlalu....
JOM HIJAUKAN BUMI TUHAN

SEMAKAN DAFTAR SPR